Allereerst complimenten voor dit genereuze cadeau. Afstuderen of diploma halen, het mag gewoon gevierd worden.
Ik sluit aan bij team: Maak er een leuke ervaring van!
Horloges passen, er wat over laten vertellen door een liefhebber en misschien zelfs samen een middagje speuren in het blauwe gedeelte hier op het forum.
Dat is een ervaring om op terug te kijken. Zeker als je een mooi horloge als herinnering hebt.
Ik zou samen met hem op zoek gaan naar een horloge wat hij graag wil hebben. Iedereen, en zeker van een andere generatie, heeft eigen beweegredenen om een horloge graag te willen hebben of mooi te vinden.
Het antwoord op deze vraag is helaas niet zo simpel als het lijkt.
Stap 1: Verhoog budget naar 1800 (ik weet het, hier komen de weet je hoeveel procent dat is comments)
Stap 2: Browse naar Chrono24 en vind een GS SBGX261 in Japan.
Stap 3: Zie je zoon glunderen als ie hoort dat ie een GS heeft, rechtstreeks uit Japan. Dat is pas een mooi verhaal en een horloge dat ie de rest van z’n leven gaat koesteren.
Yup. Ik had het nooit zelf uitgezocht denk ik, maar ik vind hem erg mooi inmiddels. De wat Brequet-achtige stijl is wat @Fate_Amenable_To_Change aantrekt denk ik.
Ja, vroeg ik me ook af. Maar goed, hij heeft z’n middelbareschooldiploma en dat is mooi, natuurlijk.
is een mooie keuze, idd.
Een
is natuurlijk nog wat meer onderscheidend en bovendien een mooi, onafhankelijk merk met een geweldige heritage op het gebied van duikershorloges. Heel goed gebouwd en draagt zeer comfortabel. Hier zou ik 'm kopen. https://www.q-watches.com/artikelen/squale-nl
Ik denk dat de meeste merken voor deze prijsklasse al zijn genoemd: alledaags: Seiko, Tissot, Hamilton. Iets bijzonderder: Junghans, Meistersinger.
Wat meer in de klassieke dresswatch-richting zou je daar nog het (van origine Nederlandse) merk Frederique Constant aan toe kunnen voegen.
Daarnaast zijn er bij Longines ook instappers te vinden in deze prijsklasse.
Hoe dan ook, ik weet zeker dat het een fantastisch cadeau is voor een schoolverlater! Daar heeft hij zijn hele studententijd (en langer) iets aan!
Wat een mooi scala aan ideeen! En veel merken waar ik zelf totaal nog niet aan gedacht had, zoals de Squale. Ook de optie om hem zelf te laten uitzoeken vind ik wel te overwegen waard. Er is voor beide opties iets te zeggen, als je een mooi horloge cadeau krijgt van iemand die jou heel goed kent (je ouders in dit geval), kan dat juist extra mooi zijn, en bv een verrassende keuze waar je zelf niet aan gedacht zou hebben. Aan de andere kant kan zelf (samen) uitzoeken natuurlijk een mooi feestje op zichzelf zijn. Een mooie pre-owned, wat hierboven her en der gesuggereerd wordt, kan natuurlijk ook.
Stof tot nadenken, ik ga jullie suggesties eens even goed bekijken!!
Vooralsnog vind ik de Junghans, Hamilton, Tissot opties persoonlijk het mooist. En inderdaad zal het meer richting dresser dan duiker gaan.
En het woord afstuderen? Tja jullie hebben wel gelijk. Middelbare school is eigenlijk het tussenstation. Maar ach, hij heeft er flink voor geploeterd en als hij jaren van nu z’n universiteit afrondt, dan mag er dan een nóg mooier horloge komen