GS gepolijst en ongepolijst vergelijken?

Gezien het onderwerp toch al geheel ontspoort is :wink:

Bij de eerste post wist ik het al “uh oh dit kan geld gaan kosten” want damn leuke horloges en heb al aardig wat keren geflirt met een GS.

Als er dan ook nog doodleuk een leuke deal wordt benoemd middels aankoop in Japan begint het helemaal te kriebelen.

Zucht verlang terug naar de tijd dat dit forum tergend traag was en ik niet zoveel topics kon scannen in de beperkte tijd die ik voor HF heb.

Bedankt TS :wink:

Ooh en aankoop in Japan is zoals al eerder opgemerkt echt prima te doen heb zo ook mijn JDM only Oceanus weten te bemachtigen.

3 likes

Dankjewel, zoals mijn foto liet zien. Kan ik hem Kamil zeer aanbevelen. Duurt wel effe.
Of terugsturen en een mooier model kopen.
Ik zal wel in herhaling vallen bij wat de meeste hem hier hebben aangeraden.
Daarbij is dit wel een goed leermoment waar anderen ook van kunnen leren. In positieve zin bedoel ik dan.

1 like

Ik hang ook al 3 dagen met mijn vinger boven de “bevestig aankoop” knop om er 1 uit Japan te halen… :innocent:

2 likes

3 likes

Kom er met de welbekende AD in Amsterdam echt niet uit… dus we gaan toch maar richting het land van de rijzende zon :jp: kijken

Wel jammer had liever gewoon in NL gekocht maar blijkbaar kunnen/mogen ze niet meer dan 5% van de prijs afhalen. Principieel koop ik niet meer onder de 10% :nerd_face: en het verschil met Japan import is dan ook wel stevig.

1 like

Allereerst de fotos!

Samenvatting:
Zondag 14 jan:

• Prijsvoorstel gestuurd
  • List price teruggekregen (1.468 in euro’s)
  • Betaald met creditcard
  • Betaling ontvangst bevestigd door verkoper

Woensdag 17 jan:

• Pakketje verzonden

Zaterdag 20 jan:

• Digitaal aan DHL invoerrechten en BTW betaald (316,86 euro - 21.6% aanschaf)

Maandag 22 jan:

• Pakketje opgehaald bij DHL point
  • Geen bijkomende kosten dus totaal is 1.784,86 euro

Om terug on topic te gaan, GS gepolijst kopen voor 1.600 euro uit Duitsland of nieuw uit Japan voor 1.800 euro? No-brainer!

22 likes

Nice gefeliciteerd! Goede prijs zo.

1 like

Fijn om dit topic te volgen. Daarnaast leuk om je enthousiasme mee te krijgen. De GS staat je zeer goed.

2 likes

:ok_hand:

1 like

Welke gaat het worden?

Laat ik beginnen met, bedankt voor het heldere overzicht incl kosten.

Het gaat een SBGP011 worden.

Nu nog even een goede verkoper zoeken

2 likes

@ToniP nice ! En gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst!
200 euro meer voor een nieuwe VS een 2de hands en gepolijst tja ik zeg mooi uitgespeeld!

Dank voor het delen!

1 like

Las dit topic wat laat, ik heb er een (overgenomen hier op het forum) die je had kunnen bekijken. Wat een fantastisch horloge, gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb m meer om dan gedacht (gezien de concurrentie).

Met de groeten van z’n soortgenoot.

5 likes

@ToniP Gefeliciteerd met uw nieuwe aanwinst! Via welke dealer in Japan heb je deze aangekocht? Ik ben aan het overwegen om dezelfde uit Japan te laten komen.

1 like

:point_down:t2: lezen

2 likes

Mirayan inderdaad, erg over te spreken. Zij lijken onderdeel te zijn van IPPO JAPAN, dat was het bedrijf op de verzendbevestiging van DHL.

1 like

Prachtig he :ok_hand:

1 like

Heb net op de bestel knop gedrukt !! :smiley:

Het is de SBGP011 geworden. Heb gekozen voor IPPO Japan als verkoper.

Nu afwachten tot hij binnen is.

6 likes

Nice! :ok_hand:

1 like

Nice! Weekje wachten en dan is ie vast wel binnen.

1 like