GS over Rolex

Jullie maken mij aan het lachen en boos tegelijk.

5 likes

Die laatste is mooi…

1 like

Ach, het is een simpele situatie: Heb je een macro-lens dan wil je een GS, en ben je van de helicopter-view dan wil je de Rolex. Ik denk dat je die metafoor op meerdere manieren in kunt zetten om de psychologie van de verschillende liefhebbers uit te leggen.

Dat die twee percepties elkaar nooit ontmoeten behalve op dit forum zorgt met name voor drama en entertainment voor die 0,009% van de samenleving die zit te geeken op dit soort dingen.

Hebben jullie nog van die ouderwetse batterij-dildo’s, joh? Want goede speeltjes zijn gewoon contactloos oplaadbaar. Of gemaakt van RVS of glas, en zonder trilfunctie. Want zeg nou zelf, een fatsoenlijke plug hoeft niet te trillen.

De high-beat GS GMT is kudt met per0n:

  • Onderhoudsgevoelig want finicky hi-beat uurwerk
  • Dat frequente onderhoud moet ook nog eens door één of twee knakkers in Europa gedaan worden omdat bijna niemand het kan / mag volgens Seiko Nederland
  • te dik en te groot: 40x14mm is gewoon niet cool voor een dress horloge. Dat de sportieve versie 39x12 is maakt 'm comfortabeler en discreter

En dat voor de dubbele doekoe, die gekke hi-beat. Kortom, ik zou de quartz versie pakken, all day, any day. Ik ga het niet hebben over de accuratesse, want da’s niet fair. :slight_smile:

4 likes

De groene en zwarte horen er ook bij:

images_OK Superunie

Fuck accuratesse, ik wil er gevoel bij hebben.

4 likes

:joy: Vandaar daddegij iedere keer verbaasd over de baard stond te strijken bij het zien van het geflonker. GS Quartz is net een soort lekkere ladyboy, je hersenen zeggen dat je die kant niet opswingt, maar er gebeuren onvrijwillig dingen in de broek. Rivers of anticipation, als het ware.

7 likes

Mooi horloge, de GS. Vind de gele accenten het horloge wel staan.

Maar als ik de GS en de Polar naast elkaar zie, kan ik slecht geloven dat je dan voor de GS zou kiezen, vooral als je niks met quartz hebt.

Dessalnietemin vind ik het een gaaf horloge!

1 like

:joy:

1 like

Dat vind ik ook wel top, maar ik zie nog steeds een Ferrari met een 1200cc driecillinder.

1 like

Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind van GS, is het niveau van afwerking van de kast. Ik ga redelijk voorzichtig met horloges om, maar die GS durf ik bijna niet te dragen…

1 like

Het is verbazingwekkend wat je daar allemaal uit kunt persen. Bij Triumph gewoon keihard 140pk op het achterwiel zonder ook maar al teveel te tunen. Een Ducje perst er 160pk uit bij twee hele cylindertjes.

Wabi Sabi. Zodra je het als “karakter” gaat zien is er niks meer aan de hand.

Ik zou dat IRL willen doen. Want in het handje gebeuren er dingen bij de GS die bij de Polar niet gebeuren.

Nu zullen jullie zeggen: Waarom blijft die gast spammen? Ik ben een zeer tevreden bezitter. Zo tevreden dat ik anderen ook graag het licht laat zien, en zelfs zodanig tevreden dat ik een tweede GS quartz wil, in casu de GMT in zwart of blauw. :slight_smile:

De NPS is door het roof.

1 like

Leuk voor die gast toch .
Circuleren inmiddels al zoveel filmpjes over “wachtlijsten” op YouTube dat Rolex is gestopt met sponsoren .

Blijf het toch een soort van knap vinden als je brood kan verdienen met reclame filmpjes maken die vrijwillig bekeken worden .

Hahaha dit soort metaforen kan ik waarderen!

OT: Eeuwig voortdurende discussie: gevoel versus accuratesse, Zwitserse traditie versus Japanse efficiency. Dit is een gevalletje smaak, voorkeur, liefde, hoe het ook zij; let us agree to disagree!

2 likes

Ga er verder geen woorden aan vuil maken, maar kan weinig vinden dat mis is aan een GS quartz.

4 likes

Met name dit denk ik, voelt toch wat raar om veel geld uit te geven aan quartz. Heb dit zelf ook al bij bijvoorbeeld een UHF van Bulova en das nog eens een stuk minder geld ook :see_no_evil:

Hou je nou niet van Ladyboys of niet van GS? Het werd me niet duidelijk. :slight_smile: :joy:

Totdat ik de specs zag van 9F uurwerken, dacht ik er ook zo over.

2 likes

helemaal gemist deze schitterende verwoording :smile:

1 like