GS SBGV001 dagelijks dragen? First World HF Problems

Hallo HF-ers

Ik merk dat ik tijdens de ellende van het hele corona-gebeuren een drang heb om me weer eens druk te maken over onbeduidende problemen.
‘first world HF problems’ zeg maar…
Laat ik dat maar gewoon even doen.

Afgelopen voorjaar kocht ik een minty fresh Grand Seiko SBGV001 uit 1997. Echt een schitterend horloge met geweldig mooie lijnen, afwerking en polijstwerk. Ook het 9F quartz uurwerk is echt bizar nauwkeurig en heeft mijn hart gestolen.

Jammerlijk heb ik moeten constateren dat dit horloge pas een paar keer kort draagtijd heeft gehad bij specialere gelegenheden. Voor de rest ligt ie maar gewoon in de kist tussen de rest. Er liggen nog wel meer horloges in die weinig draagtijd krijgen, maar bij deze vind ik het gewoon zone. Ik gun het ‘m wel om gewoon wat vaker de vleugels uit te kunnen slaan. Herkenbaar??

Ik ben dan ook voornemens om dit horloge gewoon dagelijks te gaan dragen. Gewoon mijn principes in dezen te laten varen en te accepteren dat er sporen van dagelijks gebruik op komen. Ik ben nooit echt super spastisch en overdreven voorzichtig als ik een horloge draag en ik ben best een LEO (lomp en onhandig). Dus putjes, krasjes en desk dive sporen gaan er op komen. Het liefste zou ik mijn exemplaar flipperen voor een soortgelijke in titanium, bijvoorbeeld SBGX069. Toch net iets robuuster een meer tool-achtig. Maar dan moeten er weer wat funds bij. (En zijn volgens mij ook niet zo eenvoudig te vinden?)

Wat denken jullie er van?

• Fuck it, gewoon lekker dagelijks gaan dragen?
  • Of in het blauwe gedeelte zetten en gaan voor titanium?

Bedankt voor het lezen. #staysafe en let op elkaar.

3 likes

Gewoon dragen, gebruiksvoorwerp :+1:

5 likes

Aangezien je al met twijfels zit om te verkopen, zou ik ‘m niet meer draagsporen geven en in het blauwe zetten. Goede staat verkoopt beter en eens het twijfelzaadje geplant is… Je draagt ‘m toch niet, dus je zal hem niet missen ook.

Ondertussen uitkijken naar de volgende! :wink:

4 likes

Titanium wil niet zeggen minder krassen, ik vond mijn Titanium altijd best gevoelig, ondanks dat gewoon dragen daar zijn ze voor toch?! Beetje levenservaring heeft ook zo z’n charme.

1 like

Ik bied 900 eurootjes voor deze GS, dan heb je alvast een begin voor een titanium exemplaar.

6 likes

Gewoon dragen, bij de eerst beschadigingen ben jij waarschijnlijk Valeo (verrekt agressief lomp en onhandig) maar naarmate er meer leven op het horloge komt ept dat ook steeds verder weg.
Leer te genieten van wat je hebt, ipv zorgen maken over wat je hebt / had.

1 like

Hetzelfde was ik bang voor met mijn SBGP001G, maar dwing mezelf om hem regelmatig te dragen.
Ook geen straf. Doen!

7 likes

Gewoon dragen! Je horloge krijgt geen draagsporen… je voegt er juist herinneringen aan toe😉

4 likes

Stuur maar een PB met een leuk prijsvoorstel!

1 like

:point_up_2:t3:
Topic kan weer dicht.

2 likes

Titanium krast idd net zo snel, ga je ook minder makkelijk weg werken omdat ze naar mijn idee vaak dieper zijn ofzo.

1 like

Tja, hoe moet een ander je nu helpen bij een dergelijke vraag? :man_shrugging: Het gaat er toch om wat jij wilt en belangrijk vindt in deze?

Of je verkoopt hem als nieuw (dat kun je dan beter zsm doen) of je geniet van je horloge een draagt hem met gepaste trots. Meer smaken heb je niet en alleen jij kan antwoord geven op de vraag wat je belangrijker vindt. Als ik jou was zou ik geen seconde twijfelen. Dragen dat ding! Super mooi horloge dat gezien mag worden. Succes met één knoop doorhakken (da’s te overzien toch?) :beers:

1 like

Gezien u dit zegt is in mijn optiek de keuze al gemaakt.

Dit haalt niet weg dat met titanium de LEO geen schade aan kan richten.
Buiten het feit dat dit harder en lichter is blijft de kans op krassen en butsen net zo aanwezig als met staal.

Ik zeg lekker dragen op leer.
Schilt al de helft van de mogelijk op te lopen schade.
Mocht het niet goed voelen kan deze altijd nog naar het blauwe gedeelte.

1 like

Ik 950.

1 like

Prachtige GS! Gewoon voorzichtig dragen en meer van genieten, doe ik met de mijne ook. Na bijna een jaar zie je wat haarlijntjes verschijnen, maar nog niks schokkends. Dat is dan wel een titanium GS.

1 like

Krassen horen nou eenmaal bij een horloge :slight_smile:

1 like

:point_up_2:

1 like

Als ik je tekst zo lees, inruilen voor titanium.

Mijn eigen keuze zou zijn om hem gewoon te dragen trouwens.

1 like

Dit.

1 like

Allen dank voor de input. Twee zaken worden me duidelijk:
-1: “Nie zo janken jongû” (zoals we dat hier in het zuiden zeggen) Gewoon raggen met dat ding…
-2: Titanium is dus niet zo zaligmakend als ik dacht.
Ook nooit echt goed in verdiept blijkbaar.

Ik ga eea eens even rustig overdenken, want een derde zaak is me inmiddels ook duidelijk: Waar eenmaal een zaadje gepland is…

3 likes