GS vs GS vs Omega. Welke van de drie?

Qua wijzerplaat is de snowflake wauw

Daar kijk je 99% van de tijd tegenaan, dus voila… keuze gemaakt :wink:

Mijn beste,

Afgezien van de technische aspecten,
vind ik de Omega Globemaster in de blauwe uitvoering magnifiek!!
De chique doch ook krachtige uitstraling geven in deze de doorslag!!
Succes met de uiteindelijke keuze.:+1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Ik vind ze alle 3 prachtig, maar de omega heeft voor mij net wat extra. Er zijn wat meer elementen (de bezel etc) zonder het concept te verpesten, dus interessanter om naar te kijken.
Ik kan letterlijk 4 keer per uur naar mijn klok kijken zonder te zien hoe laat het is :slight_smile:

De Snowflake of de blauwe Omega; die andere twee vind ik optisch weinig onderscheidend.

Als het de Omega wordt, zou ik kiezen voor leer; de stalen band en de kast vind ik niet mooi op elkaar afgestemd. Er zit daar een extra lijn die niet nodig is en dat zou me gaan storen.

Edit: klopt het dat de Snowflake geen fijnafstelling in de band heeft? Dat zou voor mij wel zwaar wegen…

De blauwe Globemaster.

Ik ga voor de Hi beat.

Het zijn allemaal erg mooie horloges en het niveau van afwerking zal wel min of meer aan elkaar gewaagd zijn. Ik denk dat het verschil voornamelijk in de stijl zit.

De Grand Seiko is eerder het archetype van een klassieke dress watch met een bracelet en kast die behoorlijk hard blinken door de zogenaamde Zaratsu-afwerking. De vormen zijn vrij klassiek en dit wordt extra geaccentueerd met de dauphin-wijzers. Qua uitzicht is de Snowflake echt een genot om naar te kijken. Naar mijn bescheiden en erg subjectieve mening is er geen enkele wijzerplaat die er zo knap uitziet als dit. Spring Drive draagt bij aan de beleving van de Snowflake en ik kan er een ongeëvenaarde pret in vinden om secondenlang te staren naar de continu glijdende hemelsblauwe secondewijzer. Spring Drive is de hybride in de horlogewereld en aan de achterzijde wordt er een heleboel techniek verborgen om dat er een stuk quartztechnologie in schuilt. Het heeft dus met andere woorden niet de verfijning van een co-axial movement dat een minifabriekje is dat bouwstenen van tijd construeert.

De blauwe globemaster lijkt me wat veelzijdiger en heeft een iets sportiever karakter. De combinatie van staafvormige wijzers en blauwe wijzerplaat meet het horloge een sportiever imago aan. De fluted bezel zie je niet zo vaak en maakt het geheel best wel onderscheidend ten opzichte van andere horloges.

Ik denk dus dat het voornamelijk een kwestie is om te zien welke stijl je het meest aanspreekt en op basis daarvan kan je een keuze maken.

1 like

Hi-beat, omdat die in al zijn eenvoud werkelijk prachtig is maar niet saai.

Groeten
Rutger

De Snowflake…Globemaster ziet er irl een beetje (te) simpel uit…vooral de kast…de eerste Globemaster die ik om had kreeg ik direct een “is dit het nou”-gevoel bij…

Dat.

Het zijn alle drie fantastische horloges me een uitstekende techniek. Dus dan komt het aan op je persoonlijke smaak. Waarbij gezegd moet worden dat je ook op dat vlak niet echt een flater kunt slaan met deze shortlist.

Qua waar voor je geld: ongetwijfeld de slowflake. Maar ik ben een Omega fan en vind de blauwe globemaster een van de mooiste modellen die ze de laatste jaren hebben uitgebracht. De GS is vast een verstandiger keuze, maar horloges kopen is emotioneel en mijn emotie zegt: de blauwe globemaster.

Qua looks, vind ik de witte Omega echt mega wijs. Op het gebied van kwaliteit, durf ik je niets te vertellen :slight_smile:

Snowflake

Ik zou op dit moment waarschijnlijk de blauwe Globemaster op staal kiezen en dan (op een later moment) nog wat extra centen er tegenaan smijten voor een bruine Omega croco band.

Kiezen tussen de Hi-beat en de Snowflake is ook moeilijk. Zo op het eerste gezicht een witte plaat met blauwe seconde wijzer. Het valt vaak niet zo op, maar de de kastvormen van de Grand Seiko verschillen soms erg van elkaar.

De Snowflake heeft echt de traditionele GS kastvorm. Terwijl de Hi-beat toch echt hele andere lijnen heeft en daardoor lijkt het alsof het langere smalle lugs heeft.
Wat betreft kastvorm vind ik de Hi-beat interessanter. Ook de uurmarkeringen vind ik van de Hi-beat veel mooier. De seconde streepjes zijn net als de tekst: hi-beat 36000 blauw. Ja, echt waar! Heel subtiel en nauwelijks zichtbaar.

De Snowflake is betoverend. De wijzerplaat spierwit. De vloeiende blauwe secondewijzer.
Het spreekt voor velen tot de verbeelding.

Hier een oud NA topic van mij met foto`s van de hi-beat en een Rode Snowflake (iets anders dan de blauwe).

4 likes

Als Seiko verzamelaar zou ik toch kiezen voor de blauwe Globemaster.

1 like

Ik zou kiezen voor de blauwe Globemaster. Prachtig horloge. De snowflake ook, maar ik vind de blauwe wijzerplaat op de Omega er gewoon erg mooi uitzien.

1 like

Ik vind de Snowflake schitterend, maar de witte Gobemaster op dat blauwe leer doet nog net iets meer voor mij…

1 like

Strikt persoonlijk: ik zou het meeste hebben met de GS hi-beat. YMMV…

Sjongejonge wat is die blauwe Globemaster mooi !! :+1:t2:

2 likes

Kun je nog inhoudelijk reageren? Je schijnt beter te weten…