GS vs GS vs Omega. Welke van de drie?

Jouw opmerking was zodanig onderbouwd met feiten dat de getoonde Picard foto een afdoende reactie is.

Verder draag ik een P.O met een Metas 8800 kaliber , ik heb mezelf goed ingelezen voordat ik de aankoop deed

1 like

Iene miene muttenā€¦ tien pond grutten ā€¦ tien pond kaas ā€¦

De Snowflake

1 like

Van de vier opties is er geeneen niet geadviseerd, ofwel, aan ons heb je ook niks :wink:

Ik zou een muntje opgooien tussen de snowflake en de blauwe GM. En als je teleurgesteld bent over de uitkomst, dan moet je dus de ander hebbenā€¦

2 likes

Helemaal eens maar omdat ik m toevallig nog had openstaanā€¦

@Bernard:

Juistemā€¦ allemaal in het kader van opschroeven van de verkopen. Mooi filmpje maken en kijk eens hoe goed wij van Omega zijn.

Patek heeft ook zoā€™n eigen test tegenwoordig (vervanging van het Geneva seal).

Real world belang? 0,0.

Net zoals met de co-axial en het halleluia verhaal over minder onderhoud erdoor. Bullshit. De opwinding blijft immers gelijk en die heeft evenveel onderhoud nodig.

Omega heeft een stel leuke marketeers. Als ik zie hoeveel je ervoor mag betalen, dan ben je goed op kosten gejaagd.

1 like

Dat klopt.

Waarbij, stalen banden zijn er om ergens diep in een doosje in een kast te leggen. Ik heb zoā€™n verzameling oud ijzerā€¦ het zijn er inmiddels 7.

Daar moet ik heel erg tegen protesteren. Al zit er een quartz kristal in, de functie daarvan is puur om de electro-magnetische rem aan te sturen die het ontwinden van de veerton regelt. Het horloge is dus wel degelijk een puur mechanisch horloge in dier voege dat het een veer, veerton en rader-set heeft zoals elk klassiek mechanisch horloge.

Met 28 jaar ontwikkeltijd (1977-2005) zou ik niet met droge ogen willen beweren dat een Spring Drive meer of minder verfijnd is dan een Omega co-axial. Het is anders, maar ā€œminder verfijndā€ is toch een statement wat gewoon erg pijn doet.

1 like

Totaal mee oneens ā€¦

Bij (echt) warm weer is er geen serieus allround alternatief. Leer gaat plakken, rubber is allleen voor vrije tijd en Natoā€™s hebben ook veel nadelen (o.m. dat ze het horloge dikker maken).

Staal rulesā€¦ misschien droeg je gewoon niet de goede kwaliteit? :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dan wens ik je veel plezier met je leren band vanmiddag in de zon tijdens de lunch! Lijkt me persoonlijk een geweldige plakboel.

Ik sluit me aan bij @Bauhaus

1 like

Vandaag tijdens de lunch ga ik niet in de zon zitten. Ik vertoef in de schaduw. Ik kom Ć¼berhaupt niet veel in de zon. En ik verricht geen fysieke arbeid.

Tenzij ik in de tuin moet werken, maar dan heb ik mā€™n ouwe titanium Seikotje om.

Als ik nou heel erg lullig wil doen kunnen we dus constateren dat staal voor arbeidende paupers zonder parasol is. :slight_smile:

2 likes

Omega blauw past bij jou!!:grinning:

Thatā€™s me! :v:

1 like

De blauwe Omega! De Snowflake zou een waardige tegenstander zijn zonder die lelijke power reserve wijzer. :grimacing:

1 like

De omega globemaster ook niet. Zoals zoveel stalen banden (duikers even buiten beschouwing gelaten).

3 likes

De blauwe Globemaster zou mijn voorkeur hebben. Super mooie, herkenbare en vooral rustig ogende wijzerplaat zonder poespas.

Of dat Spring Drive omschreven kan worden als een mechanisch horloge zijn boeken over vol geschreven. In mijn lekenmening omschrijf ik het als hybride aangezien het kenmerken van zowel quartz als mechanische horloges deelt. Spring Drive is een klein wondertje der techniek en was voor mij ook Ć©Ć©n van de redenen om de Snowflake in huis te halen.

Met verfijnd bedoel ik echter dat de achterzijde er vrij onbehouwen uitziet als je het vergelijkt met de techniek van een co-axial movement. @Wallet neemt de aantrekkelijkheid van de achterzijde eveneens in beschouwing en daar stelt de Snowflake teleur omdat het nu eenmaal debet is aan de gebruikte techniek. De esthetische geneugten zijn dus ver te zoeken, maar de techniek zelf staat als een mijlpaal genoteerd in de analen van de horlogeindustrie.

1 like

Hahahahaā€¦ Ik zie dat we een semantische discussie hebben over de noties van ā€œverfijndā€ en ā€œmechanischā€, maar dat we het eigenlijk gewoon grotendeels eens zijn nu je het zo stelt. :slight_smile: Toch altijd mooi. :slight_smile:

Daar dient een discussieforum voor :wink:

Je legt de lat wel erg hoog, want deze achterkant is nou niet bepaald het lelijkste wat ik ooit gezien heb, trouwens:

EDIT: Oeps.

Ik heb de Snowflake nu aan en ik wou een foto uploaden, maar dat gaat hemeltergend langzaam (of eigenlijk niet). Het is natuurlijk geen woestijn, maar als ik dat vergelijk met de achterzijde van het co-axial 9300 movement bij mijn Speedmaster DSotM is er toch wel een significant verschil in aantrekkelijkheid.

Nu lukt het wel :slight_smile:

2 likes