GS vs GS vs Omega. Welke van de drie?

3 likes

O my goodness.

Wat een reacties. Dank allen. Heel hartelijk dank.

Nu maakt dit er niet makkelijker op.

Wel heb ik nog een paar vragen en wel over de uurwerken.

  1. Klopt het dat een Hi-beat uurwerk altijd eerder een service buurt nodig heeft dan een uurwerk wat tikt op een snelheid van 28800 vph? En maakt het dan nog uit of dat vanuit Zenith komt of van Gs? Of maakt dat helemaal niks uit

  2. Weet iemand hoe het met de service interval zit bij de springdrive, wat dit ongeveer kost en of de GS dan terug naar Japan moet?

  3. Ander uiterste. Omega claimt dat uurwerken met een co axial erin minder slijten. Iemand hier ervaring mee? En wat is dan de service interval?

[quote=“Wallet, post:64, topic:114563”]
Weet iemand hoe het met de service interval zit bij de springdrive, wat dit ongeveer kost en of de GS dan terug naar Japan moet?[/quote]

Volgens de handleiding is het om de drie à vijf jaar, in de praktijk kan het volgens mij gemakkelijk om die tien jaar of zelfs meer. Aangezien de aandrijving van Spring Drive elektrisch gebeurt, is de slijtage uiteraard minder dan bij een puur mechanisch horloge.

Ik geloof dat alle GS terug worden gestuurd naar Japan voor een onderhoudsbeurt. De prijs hiervoor is schat ik ongeveer 700 euro, dus circa evenveel als bij andere merken.

Volgens mij is dat voornamelijk marketing. George Daniels beweertde inderdaad dat er minder slijtage is op de steentjes en hij zal wel weten waarover hij het had. De vraag is natuurlijk hoeveel en ik vermoed dat het eerder gering is. Omega raadt ook aan om een horloge te laten servicen elke drie à vijf jaar, maar volgens mij kan het ook om de tien jaar (zoals Rolex zelf tegen zijn juweliers zegt).

Blauwe globemaster :heart_eyes:

Op een eerste indruk zou ik de Snowflake kunnen kiezen, maar als ik langer kijk zou het voor mij toch de witte Globemaster worden, wat mooi is die toch!

1 like

10 likes

De witte of blauwe globemaster. Prachtig model! Ik heb de vintage versie:

10 likes

Mooi! :thumbsup:

1 like

Van deze horloges zonder enige twijfel de Globemaster in de witte uitvoering - prachtig!

@Wallet
Reken maar dat de Grand Seiko voor een servicebeurt naar Japan dient te worden opgestuurd.
Verzend kosten en verzekering is duur en de wachttijd zal meerdere maanden bedragen.
Reken maar op ongeveer €650, exclusief verzend en verzekeringskosten.
Polijsten is optioneel en heel erg duur des te meer gelet het feit dat het titanium betreft. Reken maar op een extra €400 euro voor een zaratsu polijst beurt.

Nog iets om rekening mee the houden is dat de tri-syncro moter aandrijving van de spring drive niet het eeuwige leven heeft. Het kan 20 of 30 jaar meegaan, maar ooit zal hij het begeven.

Desalniettemin gaat mijn voorkeur uit naar de unieke Snowflake. Hij is super licht en met een afwijking van ongeveer 2 seconden per maand nauwkeurig, kunnen de omega’s er niet aan tippen.

1 like

Exact :+1:

Snowflake is schitterend

Blauwe Globemaster…geen twijfel

1 like

Ik bezit 3 Seikos en 1 Grand Seiko, maar tussen deze vier zou ik voor een van de Globemasters gaan. Ontwerp wijzerplaat is wat drukker dan die van de Grand Seikos, maar nog steeds erg smaakvol. Kleiner formaat speelt ook een rol voor mij, 39mm past nog net binnen de formaten die ik mooi vind voor mezelf. Alle drie de uurwerken zijn super.

Succes met kiezen. :wink:

2 likes

Snowflake is gewoon briljant. Niets aan af te dingen.
Zelf zou ik, gezien de historie van de Grand Seiko, voor de Hi-beat gaan. Zó enorm mooi zoals deze lopen.
Just my 2c.

Dank jullie wel :slight_smile:

@T1meout of iemand anders

Als de de tri-syncro moter aandrijving kapot gaat, heb je enig idee wat dat gaat kosten? Ik denk dat dat dan ook erg in de papieren gaat lopen of valt dat mee? Als dat ding stuk gaat na 30 jaar ben ik een ouwe *** maar toch ben ik benieuwd

@Wallet
Geen idee. Misschien wordt het indien nodig kosteloos bij een onderhoudsbeurt vervangen, maar zeker weet ik het niet. Ik meen mij te herinneren te hebben gelezen dat alle onderdelen van het uurwerk die aan vervanging toe zijn, door de kosten van het onderhoudsbeurt gedekt worden. Maar ja, hier kan je geen rechten aan verlenen.

Even het topic nieuw leven inblazen: wie heeft de nieuwe Globemaster? Ben benieuwd hoe deze er om de pols uitziet (lees de mijne)…dus keertje passen zou fijn zijn :sunglasses:

@flowert heeft er 1 in het blauw als ik mij niet vergis

2 likes

Correct Remco, dus Jeroen… :joy:

2 likes

He does indeed. PB maar als je een keer wilt komen passen.