Eerst en vooral hoop ik dat mijn vraag hier juist staat. Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar ik kom er niet goed aan uit.
Ik heb mijn oude GShock GW004 terug gevonden. Deze heb ik ooit als kind gekregen en was in de lade beland. Nu ik binnenkort op vakantie vertrek leek het me tof om ze als vakantie klokje te gebruiken. Buiten het batterijtje dat vervangen dient te worden zou ik ook graag een nieuwe band zetten (het is het model met de dubbele velcro+klik) band. Graag zou ik hem op nato/zulu zetten, maar de lugs laten die precies niet direct toe. Ik had al gelezen dat er tussen stukjes bestaan, maar ik weet niet of ik dat dat ook nodig heb of dat nato / zulu gewoon zou moeten lukken en ik ergens iets fout doe.
Volgend probleem. Bij het proberen te vervangen van de batterij heb ik wat te veel open gedraaid en bij het terug in mekaar zetten heb ik een klein stukje over…
Iemand een idee waar dit kleine koperkleurige stukje met lipje zou moeten zitten?
mogelijk zijn er andere problemen naast dat overgebleven blikje, want je moet na een batterijwissel het horloge ook resetten dmv sluiting maken van de Batterij en de AC
De AC kun je terugvinden op mijn eerdere foto linksboven
( staat er in gegraveerd ) zodra je de batterij hebt verwisseld moet je met bijvoorbeeld een pincet de AC aanraken en tegelijk ook de batterij.
je kunt ook een stukje ijzerdraad gebruiken van bijvoorbeeld een sluitstrip van een vuilniszak. / paperclip etc,
dat onderdeel wat je over hebt is waarschijnlijk dit
bij het groene pijltje
( er zijn HF leden die je veel beter kunnen helpen dan ik )
en ik zou er vanaf blijven
er zit ook een veertje dat contact maakt met een piëzo luidsprekertje in het achterdeksel… ben je dat niet kwijtgeraakt ?
super dat was het!
voor geluid had ik idd het veertje nog, maar ik had de achterdeksel er niet op gezet waardoor het blijkbaar niet werkte.
Het koper stukje zit erin , nu maar het licht werkt nog niet, eens even kijken of er ergens een slecht contact is misschien.
en nu verder geen G.shocks meer slopen he ?
twijfel je nu na de batterijwissel niet aan de waterdichtheid, als je hem als vakantieklok gaat gebruiken ?
Ik doe men best. In ieder geval weer wat bijgeleerd. In de toekomst maar eerst eens kijken op YT wat er precies open moet om een batterij te vervangen.
Over de waterdichtheid maak ik me op zich weinig zorgen. De sealing rubber leek me nog wel goed te zijn, maar misschien dat ik hem voor de zekerheid nog eens even invet. Ik ben ook niet echt iemand die zijn horloge gaat ophouden om te zwemmen of in de douche, dus als hij spatwaterdicht is (regen, spatwater) zou dat voldoende moeten zijn.
Die AC reset heb ik op een bepaald punt gedaan, maar heb niet de indruk gehad dat dit veel gedaan heeft voor mijn speaker/licht probleem. Denk dat het echt wel te maken had met het ontbreken van het veertje en dat koperkleurig stukje.
Ik heb trouwens geen adapter meer nodig gehad, de nato strap pastte zonder problemen.