Gues horloge aanpassen

Goedenavond,

Sinds kort lid van dit forum omdat ik een vraag heb betreffende mijn horloge. Ik heb een Guess horloge gekregen.

Op zich een leuk horloge, alleen ben ik niet helemaal gelukkig met al het glimmende rose goud. Is het mogelijk:

  1. Over (een gedeelte van het) roze goud een laagje wit goud / zilver staal / heen laten zetten?
  2. Het glimmende goud mat te laten maken?

En zo ja, heeft iemand een idee waar ik dit kan laten doen?

Alvast bedankt!

Groeten Josina

Hi Josina,

Ik denk dat je beter een ander horloge, welk wel je smaak is, kunt kopen :wink:

Of het mogelijk is weet ik zo niet, ongetwijfeld.

Maar met minder inspanning, en ws lagere kosten, koop je een ander Guess horloge lijkt me… Dan heb ik het nog niet over het risico het horloge te beschadigen of ruïneren.

Deze ga ik volgen, met een beetje mazzel gaat dit weer een mooi topic worden. :smile:

3 likes

Mat maken met schuurpapier? :joy:

1 like

Ik denk dat de waarde wel daalt als je het rosé goud eraf laat halen. De kast (zonder band uiteraard) laten onderdompelen in witgoud maakt 'm wel weer meer waard. Plak dan wel het glas af met wat schilderstape. Ben benieuwd naar het resultaat, we zien graag foto’s!

Haha, aan de reacties te zien kan ik mijn mooie ideeën beter laten voor wat ze zijn. Thanks folks!

2 likes

Ik had jouw reactie nog niet gezien SA. Dankjewel

Ik weet niet hoe lang je een horloge kunt beadblasten. Ik denk dat je daarmee het glimmende al mat kunt krijgen. En misschien als je lang genoeg doorgaat dat je het goud er helemaal vanaf straalt en een matte klok krijgt.

Dit is dan het resultaat van het oppervlakte. Het lijkt een beetje op wat je vaak ziet op grijze matte titanium horloges.

Het gematteerde, doch kale metaal zou je kunnen laten borstelen/satineren of polijsten.

Ik weet allen niet of de kosten opwegen tegenover de economische waarde vh horloge.