Een tijdje geleden wees een gewaardeerd medeforummer ons op de relatie tussen Sinn en Guinand. Helmut Sinn is eigenaar van Guinand / Chronosport (hoe dat in elkaar zit, is een aparte posting waard).
Enfin, mijn interesse was gewekt. Vooral die voor de 40.50-03. En met wat googelen, vond ik dit… Een door de fabrikant (gratis!) gemodificeerde chrono: rode wijzers, gestraalde kast en band.
Ik ben verkocht. Mijn kinderen weten hoe laat het is: terwijl ik me op dit horloge concentreerde hebben zij op kousenvoeten hun spaargeld in veiligheid gebracht
Neem je die ook mee naar de meeting.
Is een 'Sinn’he;)
… nou, ik heb 'm nog niet! Eerst maar eens zien of ik mijzelf een bonus toeken. Een andere mogelijkheid is om e.e.a. te gaan verkopen. Maar ik zou zo niet weten wat ik kwijt wil. Kortom, sparen dus!
Neem je die ook mee naar de meeting.
Is een 'Sinn’he;)
… nou, ik heb 'm nog niet! Eerst maar eens zien
of ik mijzelf een bonus toeken. Een andere
mogelijkheid is om e.e.a. te gaan verkopen. Maar
ik zou zo niet weten wat ik kwijt wil. Kortom,
sparen dus!
Menno
Hoe is de relatie tussen Helmut Sinn en Sinn Spezialuhren GmbH eigenlijk? Hij heeft volgens mij niets meer met het merk te maken, maar zouden ze gewoon op goede voet staan?
Over het horloge… Lijkt wel héél erg op de Sinn 156/256 (ook die band!). Misschien wel zijn ontwerp, maar toch…
Mooie modificatie van een mooi horloge. Een kleur extra buiten zwart-wit geeft het horloge iets extra’s.
Een horloge met chronograaffunctie er zo het het mooist uitzien. Een duidelijk onderscheid tussen de tijdsaanduiding (tijd/datum) en chronogaaf.
Zelf heb ik een horlogemaker mijn Zeno zo aan laten passen door de chronograafwijzers rood te laten.