Guinand Swiss Made

hallo horloges liefhebbers,

ik ben net lid geworden en ik hoop dat ik via deze weg meer te weten komen van jullie kennis in horloges,

ik heb bijvoorbeeld een mooie guinand vintage horloge gekocht, nu weet ik niet wat voor caliber uurwerk is een misschien ook wel interessant waarde…

graag zie ik jullie info tegenmoed…

mvg mario

2 likes

Welkom op het hf !!!

1 like

Hoogstwaarschijnlijk een VJ7736 maar zou het werk zelf moeten zien.
Waardebepalingen hou ik me niet mee bezig.

Wow! Mooi horloge, heerlijke seventies racing chrono, laat ook even de achterkant zien svp!
Ik gok op een Valjoux 7736 binnenin maar wie weet wel de veel zeldzamere Valjoux 72…

Hallo,

Ik zal even kijken betreft foto van de uurwerk,

Ik kom zo snel mogelijk erop terug, maar alvast bedankt.,

Mvg Mario

Wellicht een rare vraag maar uh, waarom wil je de waarde weten van iets wat je zelf gekocht hebt. Dan weet je de waarde toch al? :thinking:

Ps Guinand is een leuk merk. Een familiebedrijf tot ik dacht 1995 en toen verkocht aan Helmut Sinn, de grondlegger van het gelijknamige horlogemerk die het eigenlijk wat rustiger aan zou gaan doen.

hallo junior,

ik heb deze vrij goedkoop gekocht op marktplaats, met veel geluk gezegd… ik ben gewoon even nieuwsgierig…

ik ben sinds 2 jaar bezig met verzamelen, en niet zo vakkundig, vandaar de 2 vragen, maar ik doe het niet weg, te mooi weg te doen…

mario

1 like

Helder. Ik laat het taxeren graag over aan een ander.

Valjeux 7736 zo te zien…

Bedankt voor uw kennis in horloge…

Yup Valjoux 7736 dus late 70’s , waardebepalingen doe ik niet.