Hallo ik heb hier een horloge geerfd maar heb geen idee hoeveel die nou waard kan zijn behalve dat ie wel meer dan duizend euro waard is aan goud denk ik.
alle info staat hier www.marktplaats.nl en dan zola intikken bij search en dan is er maar 1 gouden horloge.
De beste raad die ik je (in functie van het verkopen van een erfstuk) kan geven:
Ga gewoon even naar de lokale horlogemaker (of juwelier als het enkel over het goudgehalte gaat) en laat de (goud-) waarde of de verzamel-waarde van je horloge schatten.
Ik moet ook zeggen dat ik er een beetje moeite mee heb om je hierbij te helpen. Dit forum is voor horlogegekken en (oh vooroordeel) dat beeld roep je niet bepaald op bij mij. Sowieso vind ik het als gezegd discutabel dat je een erfstuk op marktplaats knalt, maar je advertentie is ook zo typisch niet met het juiste gevoel…
Ik zou een moord doen voor het horloge van mijn vader ( zakhorloge aan ketting ) maar mijn moeder heeft het aan mijn neefje gegeven ( ze is dementerend ) maar als iemand je een horloge nalaat heb ik zelf zoiets van,zo’n persoon doet het niet voor niets.
Al is het horloge 5 euro waard,het is een erfstuk en dat maakt zoiets van onschatbare waarde.
Denk ook eerlijk gezegd niet dat het de bedoeling is geweest van zo’n iemand om als hij hem al die tijd bewaard heeft en hem als erfenis nalaat,hem dan op marktplaats te zien belanden.
Maar wie ben ik :#
Ik moet ook zeggen dat ik er een beetje moeite mee
heb om je hierbij te helpen. Dit forum is voor
horlogegekken en (oh vooroordeel) dat beeld roep
je niet bepaald op bij mij. Sowieso vind ik het
als gezegd discutabel dat je een erfstuk op
marktplaats knalt, maar je advertentie is ook zo
typisch niet met het juiste gevoel…
…dus mensen met verstand weten wel wat zo’n
horloge waard is.
Blijkens je vraagstelling heb je zelf geen
idee…
Groeten,
Eddy
Als je de waarde van zoiets wilt weten:
EBAY!
En ik denk dat die waarde lelijk tegenvalt voor je.
Zola is volgens mij een of ander plakmerk.
Ook vind ik de opzet van je advertentie niet handig.
Je hebt geen benul van de waarde, je opmerking is dan niet zo clever.
Verder de foto’s: ik kan er niks van brouwen. Maak betere foto’s met de macro-stand, dan kunnen mensen een beter oordeel vormen.
Intrigerend… men vraagt hier naar de waarde, en op marktplaats staat dat de echte kenner wel weet wat ie waard is.
Dat suggereert toch dat je als verkoper weet wat je te koop aanbiedt.
Dan staat er nog bij,alleen een serieus bod… maar wat is een serieus bod dan ?
Er biedt nu iemand 200 euro, ik zou denk ik mijn handjes dichtdoen en dat bod accepteren.
Zola, zola Watch, komt bij google maar 2 of 3 keer voor en dat is op E-Bay waar deze "Vintage Zola 17J Incabloc - Handaufzug AS 1951 " voor de schrikbarende prijs van,jawel € 4,25 werd verkocht. (27.04.09)
4 hele euries en 25 cent.
in de google cache http://74.125.77.132/search?q=cache:gHbGgLQBlskJ:feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll%3FViewFeedback%26userid%3Ddwndler%26ftab%3DFeedbackAsSeller+zola%2B17j%2Bincabloc&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
staat ie ongeveer halverwege.
Erg populair is het dus niet,en bij de google afbeeldingen komt het hele ding ook niet voor.
Volgens de wikipedia
oxideert goud niet,maar op het plaatje op marktplaats zie ik toch een raar verkleurd klokkie.
Dat zou ik op zijn minst iets proberen te reinigen.
Vraag me dus af of alles ook wel van goud is.
Ik ben geen expert,maar met 200 euro denk ik dat je heel erg blij moet zijn,ik zou het er zeker niet voor geven.
… maar als iemand je een horloge
nalaat heb ik zelf zoiets van,zo’n persoon doet
het niet voor niets.
Al is het horloge 5 euro waard,het is een erfstuk
en dat maakt zoiets van onschatbare waarde.
Mooi gesproken Nick, zo’n zelfde gedachtegang is ook terug te vinden in mijn “handtekening”:
What defines an heirloom is what the watch means to you. If your father/grandfather was a great man, and wore it during his life, or gave it to you as a present, it is an heirloom, no matter what brand it is. An heirloom depends on the quality of the person who passed it down, not the brand.
Merk of prijs doet er niet toe. Het heeft een historie en is bestemd voor jou, dat maakt het al van onschatbare waarde.