Guts citizen 68-5273, schoonmaak tips gevraagd voor terugplaatsen glas

Ik heb een nieuw crystaltimes glaasje en een Bezel inleg van Harold binnen.

Maar dit is een nieuw(lees oude) manier voor mij. Die oude rubbers moet ik her gebruiken.

Hoe pak ik dat aan?

Kast maak ik schoon met een sopje en een oude tanden borstel.

3 likes

1 like

Hartverwarmende commentaar😅

Resultaat

9 likes

Geen verstand van, maar resultaat is top :+1:

1 like

Mooi ! Geniet ervan

1 like

Ziet er weer prima uit👍

1 like

Ik had je nooit kunnen helpen. Altijd weer leuk als ik zie dat met wat doorzettingsvermogen mooie dingen ontstaan. Goed bezig! Top gedaan! :+1:

1 like

Achteraf had je misschien beter… Nee geintje, puik gedaan :ok_hand:t3:

1 like

Wat heb ik gedaan? Droog schoon gemaakt met een microvezel doek die ringen. Alle stof er af. Geen siliconen niks gebruikt.
Alles netjes droog en schoon inelkaar weer.

Wijzerplaat is subliem. Beter dan verwacht. Uurwerk ziet en voelt nieuw. Wijzers hebben wat patina. Maar niet aangezeten.

Mooiste van de 3 vind ik.

2 likes

Leuk. Bezel insert zou ik wel weer snel terug wisselen naar de originele :wink:

Oh. Die ligt dubbel gevouwen in de prullenbak.

Eh

Eh

Maar niet heus.

Goed gedaan hoor! Ik ben inderdaad ook al verschillende glas(montage) constructies tegen gekomen. Ik ben bij demontage dan ook erg op m’n hoede. Stap voor stap ontleden, goed kijken, evt foto’s maken en dan in omgekeerde volgorde weer terug…

Geniet van deze prachtige Parawater., 1971?

Snel weer terug doen dan en de aftermarket insert dubbel vouwen en wel serieus weg gooien :wink:

Nee man. Ik heb er meer dan 1 van deze modellen.

En 1 in deze staat in plaats van wat het was vind ik ook wel mooi hoor. Ik ben wel liefhebber van origineel. Maar soms is gedragen gewoon lelijk. En daarom kies ik er bewust voor omdeze in zo goed als ik kan te herstellen.