Gyro horloge winder

Heeft iemand van jullie een idee waar ik zo een kunstwerk kan kopen?

Er is een Nederlander die een model heeft ontworpen van een Gyrowinder die je 3D kunt laten printen, dit model kun je kopen voor 25 euro.

http://www.respare.nl/

4 likes

Ik weet niet wat voor horloge je thuis bewaard maar die van mij rechtvaardigen de aanschafprijs van dit apparaat in ieder geval niet.

Ja je mag een flinke tikkert hebben om de aanschafprijs daarvan te rechtvaardigen. Maar nu wijs je ook wel een van de duurste aan volgens mij. Die dingen moeten volgens mij een stuk goedkoper kunnen.
Ik heb er eentje geien voor een tiende van de prijs :

1000 voor zo een ding vind ik nogal aan de hoge kant, 500 a 600 lijkt me dan meer gerechtvaardigd. Naar mijn mening moeten ze ook wel goedkoper kunnen. Ik moet er alleen nog eentje vinden :slight_smile:

1 like

Emiel van Respare heeft de handleiding en tekeningen gratis toegestuurd!

Mag jij hem ook doorsturen?
Ik heb al contact gehad met een 3D print shop.
Als het lukt ga ik een filmpje maken van het productieprocess en assemblage.

Ja hoor, stuur je mailadres maar even via PB.

De overbrenging van het model van Respare kan mooier met wat kleine aanpassingen zodat het motortje direct aandrijft in plaats van via een riem.

Deze is trouwens ook wel gaaf, geen idee wat de prijs hiervan is.

De tekeningen en aangepast ontwerp zijn verstuurd naar makerpoint voor de 3D print.
Eerst krijg ik een kosten inschatting.
Ben benieuwd :sunglasses:

1 like

Je zal schrikken van de prijs denk ik. Particulier 3D printen is helaas nog heel erg duur.

Ik snap eigenlijk niet dar er nog geen Chinees is die dit voor 50 tientjes op de markt brengt…

Ik ben idd benieuwd naar de prijs. Ze gaven aan dat ze ook met hout kunnen werken om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Ik heb contact gehad met de maker en bedenker van die houten gyro (onderste afbeelding)
Een Italiaanse meneer. Vraagprijs 1100 euro.

Hout lijkt mij ook het meest geschikt.

Hier een simpel model dat makkelijk zelf te maken is.

Waarom zo moeilijk doen??

Hoe bedoel je dat?

1 like

Omegas bedoeld waarschijnlijk dat een horloge gewoon gedragen moet worden :wink:

Dat in eerste instantie.
Maar als het gaat over functionaliteit kun je net zo goed zelf een WatchWinder knutselen!
Ik heb er ooit 1 gemaakt van Meccano.

Ik zou er graag een willen omdat je hiermee makkelijk de gemiddelde afwijking over alle mogelijke posities kunt testen.

De houten ringen zijn al te koop dus begin is gemaakt, wie volgt??

[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/Bambou-ringen.jpg.html][/URL]

Er worden regelmatig GyroWinders van het merk Elbrus op Catawiki.nl geveild, welke tegenwoordig voor maar rond de €600 geveild worden. Totaal gemaakt van RVS.

1 like