Ik ben al een tijdje op zoek naar de keramische bezel inlay voor de Steinhart Ocean One GMT.
Vroeger was deze rechtstreeks via Steinhart te bestellen, maar dat is al een tijdje niet meer mogelijk. Nu zie ik ze wel voorbij komen voorca. 90 euro, maar dat wordt me net wat te gortig.
Iemand een idee waar ik een passende inlay kan vinden?
De zoektocht gaat nog even door. Zojuist een reactie gehad van Steinhart dat ze de bezels (nog steeds) niet los verkopen:
The price for the bezel, assembly and shipping back to you is 50.00 Euros for an aluminum bezel and 65.00 Euros for a ceramic bezel for all European countries and 65.00 Euros and 80.00 Euros respectively for all non-European countries. The price for the two-colored ceramic bezels is 110,00/125,00 Euros
Ik zoek dus een bezel van 38,8mm buitenmaat en 31,3 binnenmaat. Het internet staat vol met bezel inserts, alleenniet in deze maat …
Zou ik hiervoor ook een 38mm bezel kunnen gebruiken met 31,5mm binnenmaat? Of gaat die echt te klein zijn?
Je zou zo een passend kunnen (laten) maken, aan de bovenkant van de cijfers is nog voldoende ruimte om er 0.6 mm af te halen.
De binnen maat is rondom maar 0.1mm te groot, dat valt nauwelijks op.