Gezocht:
Zwarte OEM rubberen band voor de Omega Seamaster in maat S
Deze dus:
Lekker nieuw halen via @Horloge24. Zo in huis en de scherpste prijs die ik heb gezien.
Ik heb ook van hem geleerd dat er voor de rubberen band net iets andere pushpins geadviseerd worden. Die worden uiteraard meegeleverd.
Ik draag mijn SMP bijna niet meer op staal sindsdien.
Thanks voor de tip! Iemand nog advies mbt de maat die ik moet hebben? Mijn polsomtrek is 16,5-17 cm en heb er persoonlijk een hekel aan als er zo’n flapje uitsteekt aan de 12-uurskant… Denk daarom een maat S.
Een rubberen band met een folding clasp is heel fijn dragen ![]()
foto van de Speedmaster weliswaar maar voor mijn Seamaster is het incoming
Het overwegen waard
, steekt er ook geen flap uit ![]()
Zeker het overwegen waard! Een flinke investering, maar wel één waar je vermoedelijk geen spijt van krijgt.
Dat is persoonlijke voorkeur. Voor de Seamaster destijds bewust gekozen voor de gesp omdat ik dit esthetisch meer vind kloppen bij een duiker en met rubber wordt ie best dik.
Voor de speedy wel de foldclasp met nylon en dat is qua comfort wel echt fijner moet ik toegeven.
Mijn horloges duiken wel eens in de wasbak, dieper komen ze niet, zo cliché ![]()
Als je je horloge losmaakt en het flikkert op de grond vind ik het een veel groter probleem dan dat het iets dikker wordt, daar heb ik tijdens het dragen echt totaal geen problemen mee, maar wellicht omdat ik best een brede pols heb
Ieder zo zijn eigen mening uiteraard ![]()
Dat lijkt mij ook inderdaad.
Fijner dan?
Ik ben met een Rolex, omega en Tudor tot 15 meter gedoken. Niet heel spannend. SMP is nog nooit gevallen. Inderdaad ieder z’n voorkeur.
Heb destijds vergeleken om de pols en ik vind de gesp prettiger dragen, maar dat is persoonlijk. Ik vind de blauwe SMP ook de mooiste.
Met om de pols slingeren zeker. Nylon en rubber zijn natuurlijk wel verschillend. Het valgevaar zoals @SAT zegt is natuurlijk iets groter.
Heb net een Omega Seamaster 300M met de standaard rubberen band om mijn 17cm pols gedaan. Zit dan op het een na laatste gat en als er liever geen lang banddeel mag uitsteken dan is een S band beter. Deze is 2cm korter.
Voordeel van de Omega rubberen band is een passant [ lusje ] dat in een uitsparing valt en er nooit een losse flap uitsteekt.
De rubberen band is er voor zowel de gesp als vouwsluiting in 3 lengte varianten. De standaard lengte met bijbehorende sluiting heb in meestal op voorraad.
Dank voor de info André! Ik bestel hem binnenkort in maat S bij je. Weet jij hoe de fit is van deze band op een 1e generatie 300M (in mijn geval de 2254.50)? Zijn er dan nog andere push pins nodig?
Past ook op de 1e generatie, wel de 2208 push pinnen gebruiken
Zal bij een volgende 1e generatie de nieuwe band monteren en foto’s plaatsen. Risico van verlies is uitgesloten. Wel altijd controleren met een loupe of de push pin ingeklikt is in het gaatje van de beugel.
Top, ben benieuwd!
Kan me prima vinden in de gegeven informatie van YY77: Omega Only (Deel 6) - 699 van YY77
Heb op dit moment ook niet een oud model Seamaster in reparatie om het direct te testen. Nu ik de reactie gelezen heb van andere klopt het dat de push pin er iets moeilijker ingaat maar lukte me destijds prima. Zou eventueel een centerpuntje kunnen maken aan de tap [ cilindrisch deel van de push pin dat in het gaatje gaat ] zodat de push pin iets gemakkelijker geplaatst kan worden.
Ben zelf voorstander van de 2208 push pin bij rubber en NATO. Deze pp is 1 mm langer en ingedrukt ongeveer 20,6 mm. Dat betekend dat er een stukje van de pp in het gaatje van de beugel moet voordat de band geplaatst kan worden. Voor het gemak kiest Omega voor de 2207 en die is ingedrukt 19,6 mm.
Groet,
André