Dat is de kast maat, valt wel kleiner uit hoor.
Mijn CWC heeft ook een kast maat van 42 maar de bezel is nog geen 39mm.
Gewoon even uit interesse, hoor. Maar op welke punten vind jij HGP minder dan Squale?
Ik vraag dit omdat, als je ze allebei hebt, zoals ik ook, je toch gaat vergelijken. En dan vind ik HGP eigenlijk helemaal niet slecht scoren, t.o.v. Squale. Ook de HGP heeft een goed gewicht en ik vind de afwerking zeker niet tegenvallen. De kast zou ik zelfs mooi gemaakt en lekker robuust noemen en ook de bezel action is goed, met nauwelijks speling. Enige puntje van kritiek dat ik tot nu toe heb, is dat ik de kroon iets minder precies vind bedienen, dan die van m’n Squales. Maar overall echt een heel prima horloge, zo’n HGP, vind ik. En waar je bij duurdere merken nog wel 'ns zoiets hebt van: ‘is dit het nou?’. Bij HGP heb ik het omgekeerde: ‘hoe doen ze het voor deze prijs?’
En helemaal bij de Q voor €259
Uhm, Ed… ik vind de algehele kwaliteit, gebruikte materialen iets goedkoper. Uurwerk kan ik niets van zeggen ,Want geen verstand van.
De HGP kroon is iets makkelijker te bedienen ivm positie. Draad is ook iets anders. De buckle van een Squale is wel veel mooier, duurder.
De straps van HGP zijn identiteit aan Wolbrook.
Ik heb ze naast elkaar gehad en zelfde bandjes, zelfde verpakking met andere naam . En HGP heeft een andere buckle., die ik wel prima vindt.
Oo, en bandjes zijn eigenlijk te kort. Heb je 20cm pols dan is ie te kort .
HGP heeft ook veel minder modellen en minder keuze uit straps en bracelet .
Gezien het feit dat HGP minder dan de helft kost tov Squale heb je meer waar voor je geld!
Ook ben ik benieuwd waar Squale in de nabije toekomst naar toe gaat met modellen en prijzen.
Het leuke van HGP is de originele Monnin kast!
Misschien moet je het een beetje zien als Citizen/Seiko. HGP/Squale.
Maar wat vind jij, jullie ervan?
Ik vind veel wat je zegt klopt maar dat gaat niet over het horloge. Bandjes, hoeveelheid modellen, buckles vind ik niet niet zo boeiend. Ik heb mijn leuke versie gevonden en ik spreek uit ervaring dat dat waar voor je geld is. Die zet ik op jarretels van Erika. Iemand van de mijn zwarte rubberband kopen
Nou ja, dat ik dus niet het gevoel heb een duidelijk inferieur horloge in handen te hebben, t.o.v. m’n Squales.
Je hebt een punt als je zegt dat Squale een veel breder assortiment heeft, ondanks dat ook dit merk alleen maar duikers aanbiedt. Best knap eigenlijk, dat je zoveel variaties kunt bedenken, in één segment. Maar wat mij betreft is de 1521 toch wel de über Squale, met de Von Buren case. En dat heb ik eigenlijk met HGP ook. Wat ze aanbieden is met de Monnin case en dat is gewoon een schot in de roos, vind ik.
De lengte van de band is voor mij eigenlijk een voordeel. Ik heb best vaak gehad dat een band te lang is en er dus een lelijk stuk ‘flap’ overblijft. Dat heb ik met de HGP niet en dat vind ik top. Maar ja, als je echt ‘breed bepolsd’ bent ( ), dan is ie mogelijk (te) kort. Vind de band wel comfortabel dragen. Maar de Squale tropic vind ik wel luxer aanvoelen, eerlijk gezegd en idd die signed buckle is ook een leuk detail, dat je bij HGP dan weer niet krijgt.
Nou ja, wat mij betreft kunnen ze heel goed naast elkaar bestaan. Ben nog steeds blij dat ik een HGP heb en sluit niet uit dat er nog eens eentje bijkomt.
Zat exact naar deze te kijken
Ik heb 1 HGP gehad en verschillende Squale horloges, ik vind het verschil best groot in beleving van kwaliteit en feel.
Is ook niet erg want er is ook een behoorlijk verschil in prijs.
Niks mis met HGP het is zeker waar voor je geld.
Een klein verschil wat mij direct opvalt zijn de wijzers, die van HGP ogen echt goedkoop. Mijn mening althans.
Eindelijk het H.G.P. only topic!!
Ik heb er 2!!
De eerste overgenomen hier op het forum. De zwarte Mecaquartz
De tweede kocht ik van een Duitser op de Rikketik! De Commando.
Ik blijf de 844monin kast geweldig vinden. 844 is toch een bepaald nummer…de International tractor die ik bezit uit 1974 (zie mijn profielfoto) is namelijk ook van het type 844
Hoe bevalt het quartz uurwerk? Ik heb twee automaten gehad, maar vind de quartz commando, en de gele, erg tof!
Die bevallen me erg goed …heb zelf meerdere automaten…maar hierdoor lekker grab-and-go! en de secondewijzer van die Mecaquartz zweeft ook… dus toch beetje het automaat gevoel
Ben overigens nog wel in voor de oranje op BOR😋 mocht iemand hem beu zijn🫣
Zo kort had ik mijn verhaal ook kunnen maken😁
ik vind de seconden! - wijzers erg gaaf op mn Commando! En de Lume is ook lekker! Ben wel benieuwd hoe een polished case eruit ziet, ik heb nl blasted en pvd.
Welcome, leuk topic hier
En dan heb je de zwarte denk ik van @louis (onze HGP veteraan) overgenomen…
Gewoon kopen en lekker meedoen hier
Enne, goede morgen allemaal
Is kijken of ik nog een leuk fotootje heb😎
Bonjour tout le monde!
Welkom! En lekkere set! En die band op de (bovenste) mq staat 'm erg goed. Wat is dat voor band?
Ja, die staat toch wel bovenaan m’n lijstje voor ooit nog een keer, op de voet gevolgd door de full lume, trouwens!
Ik zou even z.s.m. dibs claimen bij @pasd. Die krijgt er binnenkort een binnen. Hij flippert nog wel 'ns wat, af en toe.
Ff ontspannen na leg day.
Die gele is super tof maar helaas niet beschikbaar. Wie weet ooit ! Ik heb alvast wat pecunias apart gelegd.
Ik was altijd automaat gericht maar nu ik de mq om de pols heb zie ik niet zo goed meer waarom je die extra zou betalen voor de automaat afgezien van de gmt natuurlijk
De grab en go is heerlijk.
Mechaquartz heeft geen ziel he.
Vandaar de perfect match
U heeft rode haren?
Nu de HGP is besteld moet ik nog op zoek naar een bandje, lijkt me perfect matchen met een bond-stijl kleuren combi (zwart, rood, groen). Misschien mijn eerste MN strap gaan halen? Al hik ik een beetje tegen de prijs aan voor een Erika voor een horloge van €260. Anderzijds €20 voor een flutbandje van CNS is ook weer zoiets. 1st world problems!
Nee!