H.G.P. Only 🇫🇷

Ja ik, op beide varianten gehad!

Is in mijn optiek buitengewoon. Solide, comfortabel en past mooi bij het geheel! Quick release springbars, dus banden wissel is easy.

Verstelbaarheid zit hem alleen in de sluiting met, 3 of 4 gaatjes.

5 likes

Voor mij ook 1 :grin:

Sorry voor het hopeloos vreemdgaan van vanmiddag maar inmiddels weer
“back on track in black”

Nachtdienst 1/2 rocken

3 likes

Ben er net uit :wink: nu 7dagen vrij.

Wel Monnin-case geen HGP om de pols.

Die oranje krijg ik niet echt de klik mee :pensive:

4 likes

ik heb altijd 4 dagen vrij. maar dan neem ik aan dat jij een ander rooster loopt ? doe jij dan 7 nachten >?

1 like

als ik ze zo naast elkaar zie, moet ik zeggen dat de cwc dan voor mij ook wel mooier oogt.

1 like

7 op 7 af het hele jaar door, behalve als ik vakantie neem.
1 week opnemen is 3 weken vrij.

1 like

5 likes

lekker, ik moet er 6 opnemen voor 14 vrij ook niet heel slecht.

1 like

shine bright like a diamond ! :gem:

1 like

Hmm, ik heb jarenlang zitten kijken naar een dergelijk CWC. Maar meer recent ben ik pas gaan beseffen dat er voor mij iets niet aan klopt. De wijzerplaat (en wijzers?) zijn duidelijk ‘geïnspireerd’ door Omega (Seamaster). Maar het horloge heeft een Monnin case. En daar gaan natuurlijk heel erg Heuer 844-vibes vanuit. Die combinatie geeft bij mij een beetje kortsluiting, in mijn brein :face_with_spiral_eyes:. Does that make sense? :grin: Hoewel ik het op zich een leuk horloge vind. Ik heb dan toch liever de HGP, die gewoon helemaal in Heuer-stijl is gemaakt. Terwijl het toch geen moderne ‘hommage’ is. HGP maakte ook al in de '70s deze horloges. Ik zou overigens mogelijk de oranje wel hebben willen kopen, als ik de gele nooit had gezien. Ik wacht even een officieel antwoord van HGP af, op mijn smeekbede om de gele weer in productie te nemen. :pleading_face: :wink:

Bonjour trouwens, iedereen! :coffee: :fr:

2 likes

Je weet het weer mooi te verwoorden @TagEd

Goeie smorges allemaal :slightly_smiling_face:

3 likes

HGP kost ook 1/3e van zo’n CWC.

Ik vind het grootste nadeel van de HGP dat de plaat en wijzerset wel heeel basic zijn. Dat geeft het geheel wat goedkoops, ondanks dat ik denk dat de CWC niet veel duurder is om te maken.

1 like

Ja, maar dat hadden die Heuertjes uit die tijd ook. Geen opgelegde indexen of wat dan ook.
1980 Heuer 844 Cathedral Hands
Misschien iets luxere handset (maar goed, Heuer was ook een duurder merk) én deze heeft dan toevallig nog de ‘cathedral’ urenwijzer, wat betekent dat het een heel vroeg exemplaar is. Later kregen ze allemaal de ‘mercedes’ wijzer.
Maar het is wel iets van die tijd; old-school en tool, dus. Pas er wel goed bij eigenlijk, vind ik.

Nee, dat denk ik dus ook niet. En dat vind ik ook wel deels de charme van HGP: lekker retro, toch leuk stukje historie en gewoon een heel scherpe prijs, voor wat je krijgt. :person_shrugging:

1 like

Hopeloos grandioos poleurisweer

Maar goed met een 200m wr kunnen we het aan.

1 like

Das voor mij precies een sweet spot.

1 like

Ik vindt zo’n Alu bezel met een beetje fade toch wel ernstig aantrekkelijk :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Dit dus, iets te vlak, printwerk had wat dikker erop mogen liggen van mij. Dat valt vooral op bij de oranje plaat .
Bij de zwarte pvd lijkt het wat voller.

Klopt. Maar toch gaat de oranje weg maar er komt wel iets anders met een Monnin-case bij hoor naast de CWC.

2 likes

Ik denk indd dat dat lijkt als ik hem zo van dichtbij bekijk. dan is de witte tekst super vlak. En de lume pips zijn gelijk aan de oranje. Dus denk meer dat het het contrast is dan dat het ook echt zo is. bij de pvd is de witte tekst gewoon mat wit. En denk als ik het zo zie dat de oranje met zwarte tekst wel in gloss geprint is…

1 like

Ja klopt.