H.G.P. Only 🇫🇷

Ik loop fe naar buiten en dan naar binnen en dan hebben we Lume

Ik ook niet, ben meer verzamelaar

3 likes

Ook te vinden oa op de FXD om de afstand te meten ivm onderwater navigatie.

2 likes

Dat snap ik niet :face_with_monocle::thinking:

1 like

Mooi, dan heb je het ook niet nodig😂
Lekker rustig in de kop……

2 likes

Op de site van Tudor kan je lezen hoe het werkt

3 likes

Beetje rust in mn kop is welkom, maar ik wil wel weten hoe het werkt dus ik ga het stukje van @pasd wel lezen :face_with_monocle:

Ik ga het lezen :+1: thanks

Goede morgen HGP fans :grinning:

3 likes

Bonjour! Blijft een fijne verschijning, jouw FL! Maar ben ook nog steeds erg blij met mijn GMT. Zal straks nog even een plaatje posten. Hey, trouwens, misschien heb ik er overheen gelezen. Maar waarom is de buckle zwart, op de foto hierboven?

Scherp Ed! Ik heb m gewisseld, deze zat bij de Commando., vind dit mooier.
Bij de Commando heb ik 2 zwarte en bij de Full Lume 2 zilveren buckle
De Desert en Black straps met silver buckle zijn gereserveerd voor de Ocarat.
En ik heb nog eens gekeken… maar de zwarte Bor bracelet vind ik erg gaaf! Dus tzt als ze een mooie korting actie hebben die misschien op de Commando

2 likes

zou idd wel mooi staan daarop, denk ik!
Prijs valt me op zich nog mee, trouwens.
image

4 likes

15:46u, dus de 5 zit weer in de klok.:smile: Tijd voor een ijskoud Hertogje! :snowflake:

Proost, mensen!:beers:

4 likes

Ja eigenlijk wel hè

Cheers! Zie ik nu licht actieve Lume? :thinking:

1 like

group buy ?

2 likes

Thanks! En ja, zou zomaar kunnen. Ik liep wel vanuit licht naar donker(der).

Hmmm, nou, ik heb eigenlijk die van mij heel bewust op rubber gekocht, aangezien ik eigenlijk nooit een horloge op staal draag. Hoewel ik staal soms wel mooi vind staan, vind ik rubber gewoon erg prettig dragen, leuk eruit zien, lekker ‘hufterproof’ en goedkoop vervangbaar. Dus voor mij effe geen staal.

1 like

eensch, ik ben dan weer wat meer een staalmaat. @techneut gooide hem op dus refereerde meer naar hem. maar had jou reactie gekaapt vanwege alle info :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Alweer drie dagen deze om en nog lang niet verveeld! De Monnin case draagt toch echt wel erg lekker! En het horloge voelt kwalitatief als geheel ook heel goed aan!

7 likes

Gewoon even een plaatje om het hier levend te houden :wink:

6 likes

Bonjour!:clipperton_island::coffee:

Bijna weekend, mensen!:partying_face:

4 likes

Mooie kasten.
Is er een gedeelde historie met de CWC?

1 like

Nou ja, wat de twee merken delen is de Monnin case, die door veel merken werd gebruikt, bij hun duikershorloges vanaf de jaren '70. De bekendste en meest begeerlijke is de Heuer 844.

Heuer Professional Diver 844

Een stukje geschiedenis.
The birth of this style of watch is hard to pinpoint to a specific brand or model. There’s a lot of debate in the watch community down to whether we should call it the ‘MRP’, ‘Monnin’ or ‘844’. What we do know is that the story starts with the Swiss case maker founded by Marchand, Roth, and Petignat (MRP SA), established in 1953 in Alle, less than five kilometres from the French border. The geography is important as the Monnin style of dive watch case would see use by dozens of small French brands from the ‘70s through to the ‘90s.

3 likes

Is dus gewoon een standaard onderdeel van een gedeelde leverancier.

2 likes