Vorige week heb ik onderstaande klok besteld, word binnenkort verwacht!Aangezien er m.i. nog weinig bekend is over dit merk zal ik hier proberen bij te houden wat mijn ervaringen zijn met onderstaand model.
Waarom juist deze klok?
Ik hou wel van een beetje anders…glimmend staal is mooi, maar carbon is weer wat meer mijn straatje.
Heel toevallig zat ik gister op hun site te kijken, ik was bezig met te kijken naar een mogelijk Horlogeforum.nl Limited Edition kandidaat van Henrik, deze voldeed op de prijs na aan alle ‘eisen’ die Henrik had opgegeven.
Heel toevallig zat ik gister op hun site te
kijken, ik was bezig met te kijken naar een
mogelijk Horlogeforum.nl Limited Edition kandidaat
van Henrik, deze voldeed op de prijs na aan alle
’eisen’ die Henrik had opgegeven.
Stoere klok, ziet er ruig uit!
Veel plezier ermee
Ben je van je geloof gevallen? Jij was toch meer van de klassieke snit?
mogelijk Horlogeforum.nl Limited Edition
kandidaat
van Henrik, deze voldeed op de prijs na aan
alle
Veel plezier ermee
Ben je van je geloof gevallen? Jij was toch meer
van de klassieke snit?
Nee, wees gerust, ik prefereer nog steeds een mooie klassieker.
Toch vind ik deze best stoer, uitzondering bevestigt de regel zeggen we maar
Mooi en stoere klok.
Als verzamelaar van US Marathon, Stocker&Yale en Traser ( allen voorzien van de H3 ) vind ik het leuk om ook deze te zien. Zeker met de ETA er in maakt het een horloge waar je een leven lang mee zou kunnen doen!
De maat is ook netjes, niet te groot.
De prijs is zeker behoorlijk, maar ja schrijf het af over 25 jaar, valt het wel mee…
Ikmoet de klok nog binnenkrijgen, maar ik zat op de dealersite te kijken en zag onderaan (bij de 6) “Swiss Made T25”
Nu was ik wel benieuwd waar die T25 voor staat, en mogelijk zijn er meer nieuwsgierigen.
Hier de verklaring:
Question: ‘T Swiss Made T’ or ‘Swiss T 25’ : What does it mean ?
Answer: In order for timepieces to be read in the dark, a radio luminescent material is laid on the dial indexes and hands.
According to ISO 3157 Standard, only the use of the following radionuclide is authorized for timepieces: tritium (3H) and promethium (147Pm). It is important to specify that these radionuclide emit a radiation of low energy, perfectly confined by the watch case and glass; they may under no circumstances threaten the health of the watch user.
ISO 3157 Standard allows an optional marking for timepieces emitting less than a certain value. The marking may be made on the dial as follows:
deposits activated by tritium : T
deposits activated by promethium : Pm
On the other hand, timepieces with a higher value, such as divers’ watches, must be marked as follows:
deposits activated by tritium : T 25
deposits activated by promethium : Pm 0,5
The indication “T Swiss made T” means that the watch is Swiss and contains a certain quantity of tritium that emits less than 227 MBq (7,5 mCi). The indication “Swiss T 25” means that the watch is Swiss and contains a certain quantity of tritium that emits less than 925 MBq (25 mCi).
Elke klok met tritium/h3 moet blijkbaar ergens bij de 6 een T hebben staan.
mogelijk Horlogeforum.nl Limited Edition kandidaat
van Henrik, deze voldeed op de prijs na aan alle
Veel plezier ermee
Vorig jaar is een H3 Tactical ook al genomineerd geweest voor de Horlogeforum Limited. Die is het toen niet geworden (als bekend)!
Ik zal eerdaags een leuke groepsfoto maken. Ik heb ook een nieuwe US Marathon navigator in bestelling, kan die ook op de foto.
Ik kan echter al deze laten zien een KHS Missiontimer. 200m waterdicht, Sapphire glas 44mm, zwart geannodeerd, ennn H3. Zwitsers uiteraard, ook deze voorzien van een militair symbool en de T25 aanduiding.
Deze koste 275.00 euro een jaar geleden.
Wat vinden jullie dan van deze KHS als goedkoper alternatief voor de Tactical topic, van Popma, wat ik overigens een dijk van een klok vind.
Ik heb er prcies zo een, met ETA. Heb je hem bij Finest Hours besteld?
Mij bevalt ie goed, alleen heb ik een nieuw ‘lampje’ gekregen voor de 12-uurs positie op de bezel; deze wil er een enkele keer uitvallen sinds het merk de productie iets gewijzigd heeft.
Mooie klok en een schitterende band ook! Leuke info over dat Lume
Ik heb zelf nog een Prisma uit de jaren 60 waar ook radio actief materiaal inzit vanwege de lume…ben benieuwd of ze toen al Iso standaarden hadden… :S
Hieronder de plaatjes…1e indruk: stevig horloge, all over…lijkt idiotproof en dus geschikt voor mij.
Carbon band is netjes, metaalwerk ziet er goed uit