H3 Tactical topic

Bij mij het zelfde geval, maar de juwlierwebwinkel heeft dit netjes opgelost.

Probleem met deze banden zijn bekend, banden worden uit de handel gehaald en vervangen door SI / PU BANDEN.

Gr, Erik

Beste Popma,

er zijn tal van mogelijkheden. De eerste carbonband met coating was geen topper, jammer, pech gehad. Ik weet niet wat de bandaanzetafstand is, ik ga even uit van 22mm.

Kijk eens hier:
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-s1613h1610-Carbon-Look-22mm.html

ticothijs82 Schreef:

Beste Popma,

er zijn tal van mogelijkheden. De eerste
carbonband met coating was geen topper, jammer,
pech gehad.

Ik denk niet dat Popma het er zo makkelijk bij laat zitten. En vind ik ook wel begrijpelijk.

Ik vind het niet begrijpelijk. Die crapy carbonband valt niet onder garantie, zoals vaak banden niet onder garantie vallen. De poot stijf houden bij de leverancier waar het horloge vandaan komt vind ik prima, zo ben ikzelf ook. Maar wat bereik je er in dit geval mee? Popma geeft eigenlijk aan dat hij weer een carbon band wil van de betreffende leverancier, deze banden zijn door de leverencier reeds vervangen door een ander type band i.v.m slechte kwaliteit. Ik kom alleen met een andere suggestie voor een alternatief op carbon band van H3 (niet zo) Tactical.

@TicoThijs

of de carbonband nog leverbaar is of niet én onder garantie valt of niet, dat even terzijde

ik heb een carbonklok gekocht om het carbon…er zijn zat andere H3’s met eenzelfde klokhuis (iemand de correcte naam?), als 't me daarom te doen was had ik wel een andere klok gekocht.

een andere band (staal/leer) is in dít geval niet mijn ding!
krijg 't gevoel also’f 't een half horloge is waar e.e.a aan mankeert

(zie het als een ferrari met fiat panda wintervelgjes)

@TicoThijs

of de carbonband nog leverbaar is of niet én onder garantie valt of niet, dat even terzijde

ik heb een carbonklok gekocht om het carbon…er zijn zat andere H3’s met eenzelfde klokhuis (iemand de correcte naam?), als 't me daarom te doen was had ik wel een andere klok gekocht.

een andere band (staal/leer) is in dít geval niet mijn ding!
krijg dan 't gevoel also’f 't een half horloge is waar e.e.a aan mankeert

Okay Popma, ik begrijp het bijna.
Wat verwacht je nog van de leverancier? En heb je al bij mijn link gekeken?

@TicoThijs

ik zag net je bericht dat m’n klok 1,5 jaar oud is, klopt.
de band is al veel eerder stuk gegaan, na een half jaar ofzo…toen nog een tijd doorgedragen en nu ligt ie al weet ik hoe lang in de kast

kwam er niet aan toe om e.e.a. te melden, soms vergeten enz…je kent 't wel

ik heb de site met bandjes bekeken en veel carbonlook, helaas geen echt carbon.

wat betreft de band: voor een klok wat ruim 700 eurie kost mag je e.e.a. verwachten en dat doe ik ook!
helaas kan er niet aan de verwachting voldaan worden!

ik verwacht een carbon horloge en die wil ik ook, jij wilt toch ook geen dure Benz met een motorblok van een Panda?

(of beter gezegd: een IWC met een HEMA bandje?)

net bericht van Finest hours

hij wil proberen om nog een band te bestellen (dan maar 2 stuks, beetje reserve).
kans bestaat dus dat de band niet meer leverbaar is, nieuwe H3’s zijn er ook niet in carbon
H3 heeft besloten om geen carbon meer te maken, dat zal wel met een reden zijn.
Volgens Finest zijn er talloze van de carbon verkocht, tot op heden geen klachten…
kortom: ik ben gvd weer de eerste met een probleem (is altijd zo, "meneer, uw klacht nog noooit van gehoord, u bent de eerste…ik ben ALTIJD de eerste als ik 't zo hoor)

afijn, word de H3 carbon postuum een collector?? :smiley:

Mochten er nog bandjes zijn, dan komt ie in de kast en niet meer aanraken/dragen.

Goed nieuws (tu). Dan kun je misschien voor het behoud van de band een vouwsluiting kopen.

ticothijs82 Schreef:

Goed nieuws (tu). Dan kun je misschien voor het
behoud van de band een vouwsluiting kopen.

Dat is altijd beter voor de band met veel dragen. Maar potverdriedubbeltjes… wat worden er soms gigantische bedragen voor gevraagd… bij Frederique Constant wezen kijken… kweenie meer precies hoeveel ie koste, maar een goudkleurige vond ik best prijzig.

de H3 staat momenteel in 't te koop gedeelte, wie interesse heeft moet daar even kijken.

de H3 hoeft niet weg, evt. ruiling is te overwegen en bijbetaling is mogelijk.