H32816531 Lord Hamilton

Beste allemaal,

ik zit sinds 1 dag in de horloge sferen aangezien ik dit horloge gisteren gekocht hebt. Zie onderstaand! Ik ben er erg blij mee.

Ik heb nog een paar vragen (en wil ook graag jullie mening over dit merk en dit type horloge)

1: De functies van het horloge snap ik, seconde wijzer, tachymeter maar de bovenste en onderste wijzerplaatjes in het horloge welke functie hebben deze?
2: Het opwinden van het horloge moet dit met de klok mee? (heb handleiding gelezen maar zie er niks over)
3: Wie heeft er verder nog algemen tips en/of opmerkingen!
4: 100m water resistant? Is dit waterdicht of waterafstotend (hoe ik het zou vertalen). Maw kan ik er gewoon mee zwemmen ect?

Bedankt alvast!

bovenste en onderste register + grote wijzer is voor de chronograaf ( stopwatch laten we maar zeggen) grote wijzer voor seconden, bovenste register voor minuten en onderste voor uren.

opwinden voel je vanzelf wel welke kant het op moet, als je weerstand voelt, naar boven in ieder geval:)

mooi horloge geniet ervan!

100m WR ( =10atm), ligt m.i. net op de grens om te gaan zwemmen of niet, sommige doen het wel andere doen, tegen regen en dergelijke moet hij sowieso makkelijk kunnen

Opwinden?
Het is toch een automaat?
Even schudden en hij loopt.
Hup aan de pols en hij windt vanzelf op.

grootmokum Schreef:

Opwinden?
Het is toch een automaat?
Even schudden en hij loopt.
Hup aan de pols en hij windt vanzelf op.

óf de kroon even uittrekken in stand 2 (ofzo) en dan even handmatig opwinden…even reserve opbouwen en vanaf daar gaat ie op de handbeweging verder.

Mijn beste,

Proficiat met deze handvaardige automaat!!
Mooi dag- datum venster ook. Geniet er van!!
Welkom overigens bij dit formidabele horlogeforum.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Bedankt allemaal,

toffe reacties!

ik heb alweer het eea geleerd :D.

Hoe zit het met het onderhoud? In het boekje staat laten nakijken elke 2 jaar maar ik hoorde ook al dat sommige hem pas wegbrengen wanneer er problemen zijn met het uurwerk.

Brengen jullie hem naar de fabrikant of naar een algemene horloge maker?

Gr. Ham :slight_smile:

@Ham

nog even betreffende het opwinden:
in je boekje staat waarschijnlijk dat als de horloge een paar dagen stilgelegen heeft (en dus niet meer loopt) je de kroon even moet uittrekken, handmatig opwinden en daarna dragen…zoals ik hierboven al zei is dat puur om even handmatig een reserve opbouwen, bij 't dragen gaat het opwinden vanzelf door de handbewegingen.

wat betreft repareren: naar de dealer/fabriek gaat die van mij niet, moest laatst even een nieuw radje vervangen, naar de lokale horlogeboer geweest (geen prutser overigens) en die heeft het rad vervangen, afgetest enz.

mij is toen verteld dat als ik naar de dealer was gegaan, dat ik alleen al voor de verzendkosten(!) naar de fabriek al zo’n 60 à 70 eurie kwijt was, nu was ik voor 50 eurie all in alweer klaar én binnen 4 dagen weer om de pols.

doemijmaargewoondehorlogemaker!

Wat een mooie horloges maakt Hamilton toch. Veel plezier!
En wat betreft het zwemmen: even los van de 10atm (hier sluit ik me aan bij Farone), met zo’n mooie leren band ga je toch niet in het chloorwater??? http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1205802

proficiat! wat een hoop leuke details heeft je klok.

ik ben niet zo happig met handopwinden van automaatjes. ik schud ze meestal een poosje heen en weer en draag ze vervolgens. ben meestal actief genoeg bezig dat ze blijven lopen.

Mooie aanwinst! Veel plezier ermee!

Wat betreft water, ik ben altijd voorzichtig als bijv. De pushers niet geschroefd zijn. Wat al eerder is aangegeven is het zwemmen met een mooie leren band erg zonde!

Gr.

Oke bedankt voor jullie tips!

Nog even een andere vraag over het uurwerk Cal. ETA 7750.

Een vriend van mij zegt dat het in Azië gemaakt is/word.

Ik zie dat Hamilton onderdeel is van de Swatch groep net als ETA SA Manufacture Horlogère Suisse waar het uurwerk gemaakt word.

Ik neem aan dat het is Zwitserland gefabriceerd wordt toch?

Mvg Ham

Hallo en welkom Ham,

wat een prachtige Hamilton. Vertel je vriend maar, dat er Aziatische klonen zijn van enkele Zwitserse top kalibers, zoals jouw Zwitserse ETA.

Deze Asia klonen worden veelvuldig gebruikt in de replica industrie.

Veel plezier hier (tu)

Je hoeft de kroon niet uit te trekken om een horloge op te winden! Alleen ontschroeven als t een schroefkroon is

ticothijs82 Schreef:

Hallo en welkom Ham,

wat een prachtige Hamilton. Vertel je vriend maar,
dat er Aziatische klonen zijn van enkele Zwitserse
top kalibers, zoals jouw Zwitserse ETA.

Deze Asia klonen worden veelvuldig gebruikt in de
replica industrie.

Veel plezier hier (tu)

Helemaal blij haha, ik had al zo’n vermoedde.
Altijd wennen als je zo maar in een wereld stapt, ditmaal de horloges wereld. Vind het wel echt gaaf.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Tom Koerts Schreef:

Je hoeft de kroon niet uit te trekken om een
horloge op te winden! Alleen ontschroeven als t
een schroefkroon is

Dat idee heb ik ook dat ik hem niet uit moet trekken maar gewoon moet draaien. Maar is het naar boven of naar me toe draaien… Ik heb het idee naar mij toe. (misschien stomme vraag…ben voorzichtig altijd op spullen)

Je moet de kroon van je af draaien, met de wijzers van de klok mee. Zat er geen gebruiksaanwijzing bij je horloge :sunglasses:

je voelt vanzelf weerstand met draaien (weerstand is juist goed), als je de verkeerde kant op draait voel je niets

Thanks, want daar twijfelde ik dus even aan…