Haas & Cie

Inmiddels vertrouw ik op sites als Ebay helemaal niets en niemand meer. Nu zie ik op Ebay dit klokje staan: Haas & Cie Vitesse Chronolux MFH211ZSA. aangeboden voor 89 euro. Ziet er best aardig uit moet ik zeggen.

Staat: NIEUW en ongedragen
Merk: Haas & Cie
Modelnummer: MFH211ZSA
Uitvoering: Heren
Uurwerk: Quartz ultra nauwkeurig Zwitsers

Datumaanduiding: op de 4
Dagaanduiding: bij de 6
Maandaanduiding: Nee
Maanstandaanduiding: Nee
Jaaraanduiding: Nee
Chronograaf: Ja
Cijferblad: Zilver

Afmetingen: 40x13mm
Waterdicht tot: 30m
Behuizing: Edelstaal
Gewicht: 59gr
Band: Leer
Glas: Saffierglas

Garantie: 2 jaar wereldwijd
Verpakking: incl. originele box en papieren
Levering: TPG aangetekend
Overige: officiële faktuur incl. 19% Btw
Normale winkelprijs: 399,00

Alle door ons aangeboden horloges zijn 100% origineel voorzien van certificaat, nieuw en ongedragen !!!

Wordt aangeboden door www.yourwatch.nl

De website www.haas-cie.com leert dat het merk in 1848 in Geneve zou zijn opgericht, en dat het bedrijf in 1997 werd verkocht aan SWC, een Koreaanse horlogemaker.

Kent iemand dit spul?
Er zitten best hele leuke horloges in hun assortiment, voor zover je op foto’s af mag gaan.

Voor de info, heb nog een plaatje gevonden:

[img]http://www.delta3.nl/haas.bmp

Het horloge ziet er mooi uit… Dat is meestal zo bij de ‘‘plakmerken’’ vaak doen die merken net of ze heel speciaal en geavanceerd zijn. Er zit zogenaamd een ver doorontwikkeld zwitsers uurwerk in maar meestal is dat niet zo en moet je het met een goedkoop chinees uurwerk doen. Het is weliswaar een goed horloge maar als het kapot gaat is er vaak niet veel aan te doen. Alhoewel het horloge per euro gehalte qua uiterlijk is hoog.

Mooie klok, de feedback score is 100%.
Misschien kun je de klok wel ophalen in Venray.

Misschien ben je wel het haascie maar voor 89 e valt de haasprijs wel mee.

1 like

Tony Schreef:

Mooie klok, de feedback score is 100%.
Misschien kun je de klok wel ophalen in Venray.

Misschien ben je wel het haascie maar voor 89 e
valt de haasprijs wel mee.



Tony


Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die
we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen
die we niet mogen.


Inderdaad het is het proberen waard zoals ik in mijn eerdere post zei kan je er heel gelukkig mee zijn :slight_smile:

Mijn naam is haas

Ok, dank jullie wel.

ik weet wat me (niet) te doen staat.

Wat me wel opviel is dat Haas Neveux & Cie gewoon vermeld staat in de “Swiss Watch Company Foundation Data” op http://www.ozdoba.net/swisswatch/foundation_data.html.

Is het misschien dan toch geen plakmerk, maar een oud Zwitsers horlogemerk dat in buitenladse handen is gekomen?

Beste tjerk, jouw verhaal klopt volledig! Haas & Cie is ontstaan in Zwitserland in 1848 en sinds 1997 in handen van de SWC groep (Samsung Watch Corp.) hiertoe behoren o.a. ook Seiko, Longines en vele andere. Voor de duidelijkheid er mag op een uurwerk alleen Swiss vermeld worden als bepaalde onderdelen ook uit Zwitserland komen, hierin zijn ook nog eens 3 gradaties. Je zult dan ook niet op alle modellen van Haas & Cie op de wijzerplaat onderin Swiss zien staan. Hopende jullie naar behoren geïnformeerd te hebben, groetjes Ron

En voor de exacte voorwaarden om “Swiss (Made)” e.d. te mogen gebruiken lees: http://www.fhs.ch/en/swissm.php#2.

YourWatchNL Schreef:

Beste tjerk, jouw verhaal klopt volledig! Haas
& Cie is ontstaan in Zwitserland in 1848 en
sinds 1997 in handen van de SWC groep (Samsung
Watch Corp.) hiertoe behoren o.a. ook Seiko,
Longines en vele andere. Voor de duidelijkheid er
mag op een uurwerk alleen Swiss vermeld worden als
bepaalde onderdelen ook uit Zwitserland komen,
hierin zijn ook nog eens 3 gradaties. Je zult dan
ook niet op alle modellen van Haas & Cie op de
wijzerplaat onderin Swiss zien staan. Hopende
jullie naar behoren geïnformeerd te hebben,
groetjes Ron

Goh,Ron Is Seiko door de Samsung Watch Corp. overgenomen ?,daar is mij niks van bekend,
nog vreemder is dat Longines blijkbaar ook al is overgenomen door de Koreanen,heb even met Mr.Swatch gebeld maar die weet ook van niks.
hij was erg verbaasd over deze overnames.


Nicolas Hayek - Mr.Swatch-- eigenaar van zowat alle merken, behalve o.a. Haas & Cie,die krijgt hij maar niet te pakken.

lol :stuck_out_tongue:

Sorry Andre, heb er iets te snel overheen gelezen. Zij hebben een Joint-venture licentie samenwerking.

Het zal er dus op neerkomen dat Samsung onderdelen koopt van het grote (zelfstandige) Seiko en van de grote Swatch-group via Longines. Of zo…

Niels