Ik heb dat met m’n Hamilton Khaki diver.
Ik vind z’n look erg leuk, andere banden staan em ook goed, het zou de ideale mechanische reishorloge zijn met z’n GMT schijf (heb minder met gmt wijzer), mooie metalen band, alleen… met z’n metalen band zit ie niet lekker om de pols. Hij zit of te strak of te los. Volgens mij heeft ie eigenlijk behoefte aan een halve schakel of een sluiting met meerdere gaatjes voor fijnafstelling. En een metalen band bij deze klok vind ik eigenlijk een must, dus alleen op leer of rubber dragen doet imho afbreuk aan de klok.
Draag em daardoor helaas erg weinig.
Oh ja, dit is de deugniet:
Betreft bezit is einde van vermaak… ja en nee. Einde vermaak van het begeren, begin van het vermaak van bezitten. En om beetje het vermaak van het begeren terug te krijgen heb ik de meeste in de kluis liggen waar ik niet 123 bij kan. Als ze dan soms na maanden es om de pols komen, is het weer helemaal leuk.
En elk horloge die ik heb heeft voor mij wel iets leuks. Of het nu de looks is, de features of de herinneringen aan de gelegenheden dat ik ze gedragen heb, ze blijven voor mij bijzonder. Flipperen is daarom ook totaal niet mijn ding. Als het verveelt, even opzij leggen, en dan is het weerzien helemaal top.