De eerste dag dat ik onderstaand bandje aan mijn Apollon had gezet viel deze mij meteen tegen. Vreemd als je erover nadenkt want is eigenlijk een hele stoere band die prima bij de Apollon (en Triton bijvoorbeeld) zou moeten staan. Drie lagen: nylon - leer - nylon. Echter, ik vind de gesp echt niet mooi, hij rammelt en glimt en past imho niet bij de Apollon. Al snel belandde hij onderin mijn bandjes doosje.
Vorige week zat ik wat te rommelen met bandjes en ik kwam deze weer tegen. Toch maar eens een passende gesp bij zoeken en een mooiere keeper, en vwala, mag ik u presenteren:
Staat veel mooier dan een Zulu (is echt te dun voor deze klok), en een Zulu is ook eigenlijk niet nodig door de screwbars.
En idd een normale nato of zulu mist gewoon dikte denk ik.
Mocht je toch een keer een nato willen proberen:
De heavy duty nato’s van horlogebanden.com zijn ongeveer 2x zo dik als een normale
nato en wat stugger (structuur van het nylon lijkt erg op die van jouw band)
Ik denk dat ik ze ken. Zulu Extreme heb ik in het verleden gehad, van Gnomonwatches. Mischien dat dat wat is, maar dit vind ik eigenlijk prima. Met een Zulu of nato gaat het horloge toch hoger op de pols zitten.
Ik heb een haat liefde verhouding niet met jouw bandje, maar met jouw horloge
Maar je hebt helemaal gelijk betreft nato. Veels te dun. En zulu… straks past ie niet eens meer onder een trui.
Die gesp ziet er leuk uit, maar idd glanzend en rammelend past niet zo bij een stoere band. Goeie switch.
Misschien is het vloeken in de kerk, maar zou je het gaatje niet kunnen vergroten door een hete dikke spies te verhitten en deze voorzichtig beetje bij beetje door het kleine gaatje heen te steken?
Dat is op zich een goed idee, maar dan wel ALLE
gaatjes. Anders is het geen gezicht imho.
hmmm denk denk
Gerafelde randje brand ik er wel eens mee weg (of gewoon met open vuur). Wel heel voorzichtig. Wel natuurlijk heel voorzichtig en beetje bij beetje te werk gaan. Even te veel of een uitschieter kan nare gevolgen hebben. Voor het bandje, maar ook voor jezelf. Alle gaatje is misschien wel het mooist, vooral als je zo lekker met bandjes zit te spelen. Maar in de praktijk merk ik dat ie meestal op 1 positie/gaatje goed zit. En als de doorn er doorheen is, merk je er grof genomen niet zo veel van als ze niet precies dezelfde vorm/afmeting hebben.