Ik zag in het weekend in mijn buurt (Den Haag) in de etalage van een antiquair (die m.n. antieke klokken verkoopt) 2 “Haaven” horloges liggen met een automatisch uurwerk van “Citizen-Miyota”; deze antiquair verkocht deze 2 modellen voor € 190,-.
Na kort te Googelen… zag ik dat het om een Nederlands (?) merk gaat, de automatische uurwerken zijn dus van Citizen-Miyota en de prijzen zijn ca. €250,-; maar er zijn ook nog wat modellen die wat hoger in prijs liggen.
Ik zag ook dat de fabrikant ook modellen heeft met uurwerken van “Seagull” en bevatten dan een tourbillon, deze prijzen liggen echter een stuk hoger: van €1495,- tot € 1995,-
De tourbillons met maanfase zijn wel mooi, maar net niet helemaal goed. Waarom chrono pushers op die kast zetten? En als ze die stalen versie in gladde kast hadden…
Die SKAV eco-16 vind ik wel een mooi klokje. De rest niet zo. Haaven is niet echt mijn kopje thee (koffie?). Maar dat boeit niet, zo blijft er in ieder geval genoeg te kiezen.
De duurdere modellen van Haaven spreken mehelemaal niet aan. Skav model 99 zou ik wel aan mijn pols kunnen verdragen. in de metaal mat versie.
Altijd leuk Leoz om weer eens wat nieuws onder ogen te krijgen.
Gr. Twan