Hack vraag; End links vijlen?

Zeer gewaardeerde HF leden,

Ik zoek voor mijn Seiko SNKL41 een oyster bracelet. Solid. Met solid endlinks. 18mm dus. Het lijkt een lastige taak. Nu moet ik ook zeggen dat ik geen ervaringsdeskundige ben vandaar deze vraag hier op HF. Ik kan ze wel van 20mm vinden. Dacht ze misschien te vijlen naar 18mm. Heeft iemand daar ervaring mee? Of wellicht tips waar ik wel 18mm bracelet kan kopen?
Ik probeer alle Amazon en Aliexpressen te vermijden…

Alvast mijn dank en fijne dag!
Groet
Kers

1 like

Ik denk eerlijk gezegd dat vijlen niet echt heel mooi wordt.

Recht en strak vijlen is niet zo eenvoudig. Ken je niemand die ze kan af frezen in een werkplaats?

Echter zal je wel een raar verloop zien tussen de end link en de band zelf. De band blijft natuurlijk wel 20mm.

Edit: mocht je alsnog besluiten om toch bij Ome Ali te gaan kijken, de banden van Miuksi zijn echt goede van kwaliteit vind ik.

2 likes

Moet het per se een oyster bracelet zijn? Uncle Seiko heeft een president bracelet voor de Bellmatic die ook op de SNKL41 lijkt te passen. Is geen oyster, maar in ieder geval netter dan de standaard band of het vijlen van de lugs.

https://www.uncleseiko.com/products/president-bracelet-for-bell-matic-18mm?variant=37514138910908

1 like

@Zirx. Bedankt voor de tip. Ik vijl liever helemaal niets natuurlijk. Maar ook Miuksi heeft geen 18mm solid bracelet. Of ik kijk erover heen (tis tenslotte vrijdagmiddag :wink:

1 like

@JvM1982. Bedankt voor het meedenken. Ik heb Uncle seiko bekeken. Mooi spul. Maar ben geen fan van President. Ik probeer een homage aan mijn grail te maken (Grand Seiko SBGX263). Maar misschien moet ik gewoon voor een solid oyster gaan met rechte endlinks. En kom ik op de Rikketik wel iets tegen (als die door mag gaan).

Zijn het rechte end links?

Ik heb ooit recht links van 20 naar 19mm geveild. Met verschillende papiertjes, van grof naar fijn.

Best een goed resultaat behaald. Wel even goed afplakken.

Curved zou ik niet zo snel doen.

1 like

Ja nu je zegt. Alleen 20, 21 en 22mm.
Dat had ik niet in de gaten.

Het ligt niet aan jou :wink:, goed weekend alvast.

1 like

@Janszoon. Er horen curved endlinks op. Ik heb al een keer een paar hollow links gevijld. Het is te doen. Heb de spullen ervoor. Misschien gewoon maar doen en wellicht een verslagje van doen :wink:

1 like

@Zirx bedankt voor je expertise. Jij ook goed weekend!

1 like