Had deze geen 'pennenmerk' op de wijzerplaat gehad ...

Het horloge had veel hoger aangeschreven geweest en waarschijnlijk zou het veel meer erkenning gekregen hebben onder verzamelaars.
Opnieuw zo een stuk dat beter afgewerkt is dan de vergelijkbare Patek, Audemars, Vacheron of Lange.

Maar helaas maakt Richemont de fout het op de markt te brengen onder de naam MONTBLANC ( die dus ook best goedkope en matig afgewerkt horloges maken ) wat volgens mij weinig een eerder negatief effect had.
Hadden ze de moeite gedaan om MINERVA op zich weer in het leven te roepen en deze merknaam te herlanceren dan denk ik dat het meer succes gehad zou hebben.

Dit horloge is van een vriend en ik droeg het zelf enkele weken. Ik kan er eigenlijk niets verkeerd over zeggen. Mooie kast, sublieme afwerking … alles wet je wil.

IMG_1780

IMG_1690

IMG_1770

IMG_1787

IMG_1797

IMG_1662

IMG_1664

IMG_1670

42 likes

Georges Kern, is that you?

1 like

Dat uurwerk is inderdaad adembenemend mooi, zeg! :ok_hand:

Domme marketingkeuze, maar als je erdoor kan kijken…

Montblanc maakt misschien wel de mooiste traditionele chrono gangwerken op de markt.

Een absoluut beest van een horloge.

1 like

Onbegrijpelijk dat ze hier geen gebruik van gemaakt hebben om Minerva weer op de kaar tte zetten.

1 like

Wat is precies het probleem? Cartier maakt ook juwelen, sjaals, lederwaren, pennen en horloges. Nog wel meer merken doen dit. En Minerva was ook een automerk (zeg maar het Belgische Spyker), dus waarom de associatie van horloges met luxepennen ten nadele uit moet vallen voor de horloges zie ik niet zo.
Link naar een uitgebreid artikel over Montblanc-Minerva.

2 likes

Potato potato.

En weer door…

Maar bouw je nu ook niet juist op deze manier als ‘pennenmaker’ een reputatie als serieuze horlogemaker op, door mooie dingen op de markt te brengen?

Je moet toch ergens beginnen met het opbouwen van een reputatie.

1 like

Ik zal het even voorlieggen in het pennentopic, kom ik erop terug.

1 like

Prachtig horloge! Ik vind overigens niet dat Montblanc ook matige afgewerkte horloges maakt tegenwoordig. Denk dat de afwerking voor de prijsklasse waarin de horloges worden aangeboden prima is.

1 like

Dat denk ik ook, ik bekijk ze in Düsseldorf wel eens. Ik weet ook niet wat het referentiekader is van OP, want hij houdt er wat dat betreft nogal stellige meningen op na…

Zou het echt?

En dan géén on wrist foto’s plaatsen? :roll_eyes:

1 like

Ik post zelden wrist shots, vind ze vaak niet mooi.
Een mannelijke harige pols is niet echt sexy hè

Da montblanc tussen 3000 en laten we zeggen 7000 zijn prijs kwaliteit zeker om, dat ontken ik niet.
Maar ik vind het geen goede keuze dan ook het haute horlogerie segment aan te snijden. Doe dit dan onder een andere naam.
Niks mis met bv Longines maar zou het een goede zet zijn dat dit merk plots topstukken wat betreft finishing gaan maken met een prijskaartje van 40-50-60 k?

Had montblanc gepositioneerd rond de 3-7k en een apart merk Minerva vanaf 40(?) om te concurreren op het hoogste niveau

Wat je juist bedoelt met mijn referentiekader begrijp ik niet …

En ja wat mij betreft zijn ze mooier afgewerkt dan vergelijkbare Patek, VC en AP.

Uurwerk is zeker mooi, de wp vind ik dan matig :man_shrugging:

Geweldig uurwerk :clap:

Mij boeit de naam niet zo, maar wat een geweldig uurwerk zeg, echt om van te kwijlen :star_struck: