Je kent het vast, een echt heel mooie horloge in je handen en een serieus tobben of je het wel of niet moet kopen. Na wikken en wegen toch maar niet want “je hebt er al zoveel” of “ ik wil er toch een met doos en docs” of “kon het simpelweg niet betalen”.
Welke horloge sla je nog steeds van op je hoofd en stap je graag een tijdmachine voor in.
Ik trap af:
Rolex explorer 1665, volledig box en papers in Tokyo. Ik studeerde in 1997 nog en die - meende ik me te herinneren - bijna 17,000 gulden (omgerekend) was iets teveel van het goede.
Jazeker, in dit geval een Alpina Seastrong. Stond voor een mooie prijs op Chrono24. Toch wikken en wegen en wa denkte? Verkocht op het moment dat ik het ei had gelegd…
Nah goed, luxe probleem dat er nu budget beschikbaar is.
Maar van dit topic nog niet. Ik heb eigenlijk geen horloge waarvan ik die maar had gekocht. Meestal als ik een horloge wil dan komt ie er uiteindelijk wel.
Ik had alleen veel eerder op de Rolex trein moeten springen nu alles zo door het dak gaat…
Ik had trouwens wel een Rolex Oyster Perpetual 39 in zwart of wit moeten kopen. Destijds regelmatig voor 4500 euro hier op het forum in het blauwe gedeelte te zien. Had deze besteld bij de AD en een paar dagen later discontinued en niet meer mogelijk. Nieuwe OP 41 doen we het eerste jaar niet aan wachtlijsten…Maar no way dat ik nu 7k of maar ga betalen voor een OP 39…
Niet zo spectaculair, maar toch: BB58 voor list toen die niet/amper te krijgen viel. Vond hem net niet speciaal genoeg vergeleken met mijn PO. Toen ik terug thuis was, had ik toch spijt, maar was die natuurlijk al lang gaan vliegen.
Nu toch stilaan aan het overwegen om er een aan te schaffen, zij het dan in’t blauw.
Een special visitors edition Breitling Navitimer b0124. Kon alleen toen op inschrijving. 43 mm met glasbodem en naam gegrafeerd.
Maarja toch behoorlijk prijzig en daardoor buiten bereik. Nu ze de gouden vleugels van het logo hebben gehaald is de nieuwe met glasbodem ook niet meer ideaal.
Een paar jaar geleden de kans gehad om een seiko 5Y23-8A68 aan te schaffen. Niet gedaan en heb er nu spijt van. Ben al een jaar of twee bezig om er 1 te vinden, maar helaas geen geluk (of het wordt niet naar Nederland verstuurd).
Pepsi 16710 full set voor € 3.950 bij AWCO in
2009. Wilde hem hebben voor € 3.500,- zij wilde zakken tot € 3.750,- Hij was net binnen geloof ik. Nja, zij wilde niet verder zakken en ik was te eigenwijs.
Achteraf gezien was ik iets te optimistisch denk ik, zou mijn tweede grote horloge aankoop worden en had in die week net een wasmachine gekocht, dacht dat het weer zo makkelijk zou gaan
Wacht nog eentje, 2011 S&C Nautilus 5711 met blauwe plaat voor € 25.000,-
Ik had het geld niet, heb echt mijn best gedaan maar kreeg het niet rond. Toen heeft een vriend hem gekocht. Kregen nog VIP kaarten voor een polo evenement van de verkoper ook. Was voor hem een hele mooie deal zei die. Kun je nagaan.
Ik heb het helaas ook gehad. Bij mij was het een Rolex Milgauss bij een AD in Kuala Lumpur in 2016. Volgens mij was de prijs nog iets onder de €6000,- Ik kan mij wel voor mijn kop slaan als ik er nu nog af en toe over nadenk.