Als je het allemaal over mocht doen… had je dan je eerste horloge verkocht?
Ik overweeg mijn eerste (Certina DS Prince) te verkopen, simpelweg omdat ik hem echt nooit meer draag (behoorlijk aan de maat). Ergens op het forum las ik: “grote man, groot horloge”. Nou ben ik 1.95 lang en weeg 75kg, dus heb niet al te brede polsen. Lange man, groot horloge gaat naar mijn idee in elk geval niet op en daarom hou ik het ook liever onder de 39mm.
Anyway; houden vanwege dat het je eerste is of verkopen omdat je hem niet meer draagt?
Als je niet heel nostalgisch bent ingesteld gewoon verkopen, het is maar een “ding” en als je het idee van verkopen eenmaal in je hoofd hebt ben je al driekwart zover
Mijn eerste horloge sinds ik met de hobby ben begonnen heb ik verkocht. Smaak verandert en het horloge stof laten verzamelen is ook zonde.
Het horloge wat ik kocht om bovenstaande te sparen heb ik echter nog. Deze is niet zoveel waard, maar bevalt mij nog prima als ik wat simpels om wil doen.
Als je geen emotionele binding hebt dan zou ik het horloge verkopen of ruilen. Ik heb minstens 1 horloge dat nooit meer weg gaat vanwege de reden dat ik het kreeg.
ook al is het een groot horloge, het zal vast niet heel erg in de weg liggen en dan is het wel een leuk onderdeel van je display/verzameling. Aan de andere kant, kijk es wat het oplevert. Als dat voor jou interessant is, weg ermee.
Afhankelijk van hoe je het bekijkt ben ik mijn eerste horloge ooit gewoon verloren (HEMA duiker, jammer omdat ik hem van vader had, niet omwille van het horloge).
Mijn andere eerste horloge heb ik weg gegooid omdat hij steeds stil stond, een speedmaster. Ook heb ik horloges simpelweg versletenen vernaggeld wegens gebrek aan inzicht in waterdichtheid, en mijn eerste horloge wat ik voor de hobby kocht heb ik ook verpatst om een Nomos te bekostigen.
Ook heb ik een plakmerk Danih Design verkocht van voor de hobby omdat ik bij nader inzien vond dat hij smakeloos en onacceptabel was.
Kortom: het zijn maar dingen, en jouw inzicht schrijdt voort.
Heb eerder een Tissot, Seiko Premier en een Raymond Weil gehad. Alle verkocht om uiteindelijk een Tag te kunnen kopen (die ik nu weer zou willen ruilen tegen een Grand Seiko, maar dat is inmiddels een ander Topic). De certina blijft echter als enige liggen, omdat het dus wel degelijk een bepaalde herinnering heeft. Pff hoe lang ik toen heb getwijfeld om hem te kopen en hoe trots ik was dat ik hem uiteindelijk had gekocht… het blijft even een onopgelost persoonlijk dilemma denk ik. Misschien als ik straks toegang heb om hier te verkopen maak ik een ander forumlid er wel blij mee.