Had me nog niet voorgesteld (en meteen twee vragen)

Ik zit al jaren op dit forum maar ben tot vorige maand altijd passief/nieuwsgierig geweest.
Inmiddels heb ik eigenlijk teveel (vrijwel geen dure!) horloges van allerlei pluimage maar mijn voorkeur gaat toch echt wel uit naar mechanische horloges.
Mijn vader is een aantal jaren geleden overleden en die rommelde nog wel eens met kopen en verkopen van horloges en wat er nog was is in mijn kistje terechtgekomen.
Het meeste was duidelijk: Casio’s, een Lorus en wel een hele mooie seiko 5 uit de jaren 60.Er zijn echter twee horloges waar ik nog wel wat vragen over heb.
De eerste is een Playboy horloge, geplakt op een horloge met op de achterkant de tekst:
“Licenced and designed by Timeforce AG of Swtizerland”.
Je vindt ze wel op internet maar dan met een lederen band, deze heeft voor zover ik het kan zien een originele gouden (of vergulde) band.
Weet iemand meer van dit horloge, bijvoorbeeld: uit welk jaar stamt deze ongeveer en is het een gouden, verguld of blikken sieraad?

Voor een tweede horloge uit mijn vader zijn kistje heb ik wat verder moeten graven en ging er direct vanuit dat het een fout horloge was maar één ding bracht mij aan het twijfelen:
Het is een quarts horloge met op de achterkant: Cartier Paris 02388. Op de wijzerplaat: Niets! (van Cartier tenminste)
Maar, er is een wijzerplaat met reliëfdruk en de tekst “Sedgwick”.
Als je daarop googlet kom je bij een groot gerenommeerd bedrijf met hetzelfde logo als de reliefdruk op de wijzerplaat.
Ik kan mij aan de andere kant niet voorstellen dat een groot bedrijf dit horloge laat maken op een goedkope imitatie, dus ook hier:
Kan iemand mij hier wat meer van vertellen, het model kan ik nergens vinden.

Overigens weet ik van beide horloges niet eens of ze het nog wel doen, ik vind ze beiden spuuglelijk maar het blijft wel een erfstukje van mijn vader!

De rest van mijn verzameling zal ik één dezer dagen laten zien.

7 likes

Het eerste horloge is verguld. Horloges van goud hebben altijd een gouden achterdeksel. Deze hier is van staal.

Het tweede horloge straalt helemaal geen Cartier kwaliteit uit. Lijkt me een ‘kermis’ horloge.

En… welkom nog.

Alsnog welkom… wat de vragen betreffend kan ik je niet mee helpen, misschien in het correcte forum plaatsen evtueel

Is al geregeld zie ik

*eventueel

welkom

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Wat betreft je playboy horloge met originele gouden band

heb ik niet exact hetzelfde exemplaar kunnen vinden

maar wél heb ik een duurdere versie
met " glitter steentjes " gevonden, dat geeft je een idee:

https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/uhr-1110350584/

Veel plezier hier.

Beide van de kermis zegt mn gevoel Je ziet het aan bijna alles. Ook de kwaliteit van het ‘goud’ geeft t weg

1 like

Het antwoord is gegeven, oneerbiedig gezegd “kermis” horloges.

Maar ze zijn van je vader geweest. Laat ze lekker schoonmaken, nieuwe batterijen er in (of er uithalen) en koesteren, ondanks wat men ervan vindt.

Niet wegdoen…

2 likes

Welkom op HF

ps:

Je vragen zijn al beantwoord✌️

Welkom hier bij HF !