Haha en weer een 3 aanwinsten onderweg en 1 helaas binnen

Nu heb afgelopen Vrijdag als opknapper een Eterna-matic 1000 Concept 80 binnen gekregen. Heb hem open gemaakt om te kijken wat er al wel/niet mis was,maar voordat ik hem open maakte zag ik gelijk al dat de kroon te groot was(hed 3,7mm moeten zijn en die erbij zit is 4,95mm).
Helaas heeft er iemand met secondelijm aan de slag geweest, mamelijk de bevestingpootjes van de wijzerplaat waren (recent)afgebroken
dus de beste hobbyist heeft besloten alles terug in elkaar te zetten en de wijzerplaat aan het uurwerk te lijmen. Bij deze foto’s van hoe hij ongeveer binnenkwam(wijzers zitten er wel bij);

Helaas dus iets meer als een opknapper,maar je kan niet altijd geluk hebben.

Dan komt er binnen een Cortebert een Zentra Safari en een Eterna-matic 1000.
En ook hiervan foto’s uiteraard van verkopers;

Eigen foto’s volgen weer zodra het drietal binnen is.
Gr.Andre

Je bent wel goed bezig zeg!!! Ben benieuwd wat dit jaar nog allemaal gaat brengen. :wink:

Jammer van de Eterna,… zonde, maar de secondenlijm-man heeft in zijn ogen natuurlijk zijn best gedaan.

Ben benieuwd naar de rest! :slight_smile:

Mijn beste,

Ik ben benieuwd naar de Cortebert.
Deze vintage oogt niet alleen mooi aan de voorzijde, doch ook de achterzijde is fraai.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Ik ben benieuwd naar de Cortebert.
Deze vintage oogt niet alleen mooi aan de
voorzijde, doch ook de achterzijde is fraai.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond
weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik ben ook benieuwd,aangezien Cortebert ook eigen uurwerken heeft gemaakt.
Waarvan ook Rolex,Aristo en Panerai er in omloop hebben. Ben dus nieuwsgierig naar het uurwerk wat er in zit.

Gr. Andre

De Eterna-matic 1000 en de Zentra Safari zijn binnen ,maar de Eterna kwam aan in een originele Eterna doos van de door vorige eigenaar nieuw gekochte Eterna.
Deze Eterna is overigens ergens in 1960 gekocht door hem.
Maar bij deze de foto´s:
¨

Dan van de Zentra:

De Cortebert laat nog even op zich wachten dankzij het vlotte handelen van Paypal.

Leuk hoor, ik vind de wijzerplaat van de ZentRa wel grappig.

Inderdaad die vond ik ook grappig vergeleken met de rest van de Zentra Safari’s die ik op google kon vinden. En de Eterna heeft een opknapbeurt nodig,dus even kijken wie er tijd voor heeft.

Gr. Andre

tjvreeken Schreef:

Leuk hoor, ik vind de wijzerplaat van de ZentRa
wel grappig.

Gisteravond met succes zelf bezig geweest aan de stalen Eterna-matic, ik heb dus nu een mooi lopende Eterna-matic 1000.Zie topic http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,270643,270643#msg-270643 En met straks een donker blauwe originele band,die ik besteld heb via de baai bij global watchstraps.

Gr. Andre

Zo zaterdag is de Cortebert binnen gekomen,maar helaas was ik niet thuis,en de reden dat ik hem nu pas past is nachtdienst. En vanmiddag is het Eterna bandje ook binnen gekomen dus van beide een paar foto’s;
Na binnenkomst;

Het uurwerk is een unitas maar kan zeer slecht lezen welke modelnr.
Na kleine poetsbeurt;

Dan foto’s van de Eterna-matic met blauw kalfslederen Eterna band de eerste foto is met flits gedaan zodat de kleur goed is te zien;

Gr. Andre

cortebert met eigen kaliber neem ik aan ? super aanwinst !

Hoi Master-Fan helaas niet met eigen caliber maar een Unitas met onleesbaar calibernummer.

Gr. Andre

Master-Fan Schreef:

cortebert met eigen kaliber neem ik aan ? super
aanwinst !