M’n amper een jaar oude seamaster met coaxial heeft pech.
Heb em een poosje niet gedragen, en merkte laatst dat hij niet goed opwind (tijdens het dragen). En de seconde wijzer loopt niet vloeiend door. Durf em daarom ook niet handmatig op te winden of te dragen. Ruud (clockwise) heeft 't nu ff druk, dus over een paar weekjes weer eens bij em op bezoek.
Ben benieuwd waar 't aan ligt… 't schijnen toch hele degelijke uurwerkjes te zijn.
Ik neem aan dat je het over een Seamaster met een Omega 2500 co-axiaal uurwerk hebt. Dat zijn inderdaad zeer degelijke uurwerken die doorgaans weinig problemen kennen. Gelukkig heb je in ieder geval drie jaar garantie zodat het opgelost kan worden.
Ik heb zelf wat problemen gehad met mijn DeVille met 3313 er in. (co-axiale chronograaf). Van dit uurwerk was bekend dat zij in de beginjaren met “kinderziektes” kampten. Inmiddels zijn door Omega aan dit uurwerk modificaties toegepast waardoor ook dat uurwerk nu betrouwbaar is. Dit uurwerk wordt nog steeds gevoerd in bv de POC.
Zou hem gewoon naar de dichtsbijzijnde juwelier brengen om hem naar Omega te laten sturen.
Zit 3 jaar garantie op en het duurt toch al lang bij de swatch group.
Zou hem als ik jou was gelijk wegleggen! Kroon
uittrekken zodat het uurwerk stil staat…
voorkomt iig extra schade!!
Thx voor de tip, heb de kroon voor de zekerheid maar uitgetrokken, maar hij was waarschijnlijk al leeggelopen toen ik em een paar maanden terug in de kast stopte.
Ik neem aan dat je het over een Seamaster met een
Omega 2500 co-axiaal uurwerk hebt.
yup!
Ik heb zelf wat problemen gehad met mijn DeVille
met 3313 er in. (co-axiale chronograaf). Van dit
uurwerk was bekend dat zij in de beginjaren met
"kinderziektes" kampten. Inmiddels zijn door Omega
aan dit uurwerk modificaties toegepast waardoor
ook dat uurwerk nu betrouwbaar is.
Had volgens mij dit eerder gelezen, waarschijnlijk ook van jouw hand.
Dit uurwerk
wordt nog steeds gevoerd in bv de POC.
Ook in de nog uit te komen liquid metal? Ik dacht dat ze de PO voorzagen… oh wacht…, ff omega.ch… had al twijfels… C in POC staat voor chronograph, niet chronometer
Ik zie 't al.
Veel geluk er mee in ieder geval!
thx, kan niet wachten over 2 weekjes om langs te gaan…
thx! ik vind 't ook maar raar, want ik ben praktisch alleen maar positieve verhalen tegengekomen over die 2500. Beetje afwijking, ok, maar geen rare dingen als wat mij nu overkomen is.
Enfin, ik hou jullie op de hoogte. ruud is ff druk nu, dus over een paar weekjes weten we meer.
Ik heb een keer een Omega laten reviseren bij
Omega wel via Siebel duurde een half jaar voordat
ik hem terug had:)
Ach man da’s niks. Mijn Speedmaster cal. 1045 (5100) ooit naar Schaap&Citroen gebracht. 9 maanden. NEGEN MAANDEN. Ik had GVD een kind kunnen verwekken EN ter wereld laten brengen bij de verkoopster die 'm aannam. O ja - probleem waar ik 'm voor bracht was opgelost, maar kwam na ruim een jaar weer terug. Garantie: Precies 1 jaar. Dus.