Heb een splinternieuwe tissot le locle chrono bij boumanonline gekocht met glazen achterkant. Ik zie nu dat het halve vliegwieltje (geen idee hoe dit heet) niet beweegt… In mijn ogen windt ie niet op. Hij doet het wel, maar da’s vanwege handmatige opwinding. Wat doe ik verkeerd.
Ik heb ook geen idee wat je bedoelt (zeker omdat je een verkleinwoord gebruikt). Of heb je het over de rotor? Als je het daarover hebt, die moet als je horloge verticaal roteert, steeds naar het laagste punt zakken. Als hij dat doet, is alles prima.
Het is inderdaad de rotor (net gevonden op internet), deze staat stil en zakt niet naar het laagste punt. Moet ik mijn horloge daarvoor de eerste keer misschien volledig opwinden, handmatig…?
Nee, dat moet in één keer werken. Soms zakt hij niet als je net onder een hoek het horloge houdt, dus dat kan je nog proberen.
Anders terug naar de winkel er mee!
maardein Schreef:
Nee, dat moet in één keer werken. Soms zakt hij
niet als je net onder een hoek het horloge houdt,
dus dat kan je nog proberen.Anders terug naar de winkel er mee!
+1
Wat ik ook beweeg… Hij staat stil…
Gooose1978 Schreef:
Wat ik ook beweeg… Hij staat stil…
terug naar de winkel er mee.
Lekker is dat… Klotezooi. Verwacht je bij een kermishorloge, niet bij een splinternieuwe van ruim 1000 euro…
Gooose1978 Schreef:
Lekker is dat… Klotezooi. Verwacht je bij een
kermishorloge, niet bij een splinternieuwe van
ruim 1000 euro…
Kan altijd voorkomen, belangrijkst is dat het opgelost wordt! Prijs is geen garantie tegen dit soort incidenten, ook niet als je een veelvoud op tafel zou hebben gelegd.
Wat is handiger… Per post retourneren naar boumanonline of naar een tissot-dealer in de buurt. Garantie is schijnbaar onafhankelijk van aankoopplaats en ze sturen het horloge waarschijnlijk toch op. Langsgaan is een hele opgave namelijk (2 uur reistijd, enkele reis).
Gooose1978 Schreef:
Wat is handiger… Per post retourneren naar
boumanonline of naar een tissot-dealer in de
buurt. Garantie is schijnbaar onafhankelijk van
aankoopplaats en ze sturen het horloge
waarschijnlijk toch op. Langsgaan is een hele
opgave namelijk (2 uur reistijd, enkele reis).
De online winkel het probleem voorleggen en vragen hoe ze het willen oplossen, lijkt me.
Horloges zijn ookmprima te versuren… o heb je het waarschijnlijk ook ontvangen toch?
hcptdg Schreef:
Horloges zijn ookmprima te versuren…
Dat zijn ze zeker. Maar ik zou de leverancier vragen om je een PostNL retour etiket te sturen, zodat het op hun kosten en op hun verantwoordelijkheid retour gaat.
Er gaat wel eens iets mis bij PostNL
lencoth Schreef:
hcptdg Schreef:
Horloges zijn ookmprima te versuren…
Dat zijn ze zeker. Maar ik zou de leverancier
vragen om je een PostNL retour etiket te sturen,
zodat het op hun kosten en op hun
verantwoordelijkheid retour gaat.
Er gaat wel eens iets mis bij PostNL
Een hele goeie. Hopelijk dat ze dat doen, want veel online bedrijven willen dat klanten de retourkosten op zich nemen.
Overigens kun je bij een AD langsgaan. Maar soms vragen ze toch administratie/verwerkings/verzend/omdat-je-em-niet-bij-mij-gekocht-hebt-kosten voor. De reparatiekosten vallen wel onder de garantie.
Waar woon je ? misschien wil een vakbekwaam iemand hier op het forum even “kijken” terwijl je wacht !?
Bespaart waarschijnlijk veel ellende en wachttijd .
Waarschijnlijk klemt de rotor tegen uurwerkring o.i.d , veroorzaakt door decentrering
Hub Hannemann Schreef:
Waar woon je ? misschien wil een vakbekwaam iemand
hier op het forum even “kijken” terwijl je wacht
!?
Bespaart waarschijnlijk veel ellende en wachttijd
.
Waarschijnlijk klemt de rotor tegen uurwerkring
o.i.d , veroorzaakt door decentrering
Als ie nog garantie erop zou hebben, zou ik er niet zelf aan (laten) rommelen. Mochten ze er achter komen (hoe onwaarschijnlijk dan ook), dan ben je je garantie kwijt. Mocht er (nog) iets anders mis zijn, dan wordt dat niet meer kosteloos gefixt.
As van de rotor is een iel ding, heb je zo iets verbogen, dus niet zelf gaan prutsen.
Als het horloge vol opgewonden js, kan het zijn dat er zoveel spanning op de veer zit dat de rotor tegengehouden wordt. Laat het horloge eens een dag lopen en kijk of de rotor dan wel beweegt.
Als dat niet zo is, inderderdaad retour.
Ik zou de verkopende partij trouwens dit ongemak voorgelegd hebben, zij moeten aangeven wat te doen. Niet de leden van een forum.
Inderdaad gewoon de verkopende partij benaderen en het euvel melden, zij moeten met een pasklare oplossing komen, dat zijn ze verplicht nl ik zou niets anders doen dan dat, als het een nette firma is doen ze dat per omgaand.
groet
Lex
robbie409 Schreef:
Ik zou de verkopende partij trouwens dit ongemak
voorgelegd hebben, zij moeten aangeven wat te
doen. Niet de leden van een forum.
+1