Halios Fairwind

Ligt het aan mij of draagt die seaforth gewoon groot? Het lijkt wel of die Ginault band veel te klein is?

ā€œthe fixed bezel will be a separate model with a handwinding movement and thinner caseback.ā€

Bron is een reactie van Halios op Instagram :+1:

:sunglasses:

Valt mee, hij draagt kleiner dan een SMP.
Wellicht de hoek van de foto die het zo doet lijken?

Dertien uur geleden verscheen deze nieuwe teaser op de Instagram pagina van Halios. Het betreft wel de Universa en niet de Fairwind. De case schijnt echter dezelfde de zijn, alleen heeft de Universa een gladde bezel.

Er wordt nog gewerkt aan de wijzerplaat en de wijzers. Richting april zal er meer duidelijk zijn over het ontwerp! De hoeveelheden voor productie worden gebasseerd op voorgaande SF edities (en de newsletter subscriptions).

de subscribe mogelijkheden vind je op de website van Halios.


Ik zal dadelijk nog eventjes een beetje verder speuren, nu eerst een beetje klussen :wink:

2 likes

Mooie kast. Heel erg Seiko-esque.

$65 verzendkosten :cry:

Lekker strak die band.

Voor ons is Stephan (Forasec) de leverancier. Geen gedoe met import of hoge verzendkosten.

Dat ziet er alvast goed uit! Ben benieuwd naar het totaalplaatje.

Eventjes rond gekeken op de websiteā€¦ de Fairwind wordt leverbaar in 3 kleuren:

  • Bathyal Blue
  • Slate Grey
  • Selenic Silver

Helaas dus geen pastel blauwe kleur. Deze kan enkel gekozen worden bij de Universa (of andere bovenstaande kleuren).

met 3 verschillende bezel types:

  • Sapphire diver
  • Sapphire 12 hr
  • Steel 12 hr

De Fairwind wordt geleverd met een Selita SW200-1 movement, zonder datum functie. De Universa heeft ook een movement uit de Selita stal, namelijk de SW210-1. De Universa is enkel te krijgen als handopwinder en zonder datum.

Verder valt op dat beide horloges erg dun zijn (FW: 12,4 mm / UV: 11,0 mm inclusief glas) en dat de lug to lug 48mm betreft. Beide horloges zullen voorzien worden van C3 Superluminova (kleurt groen).

Uit de reacties op IG kan opgemaakt worden:

  • Geen doorboorde lugholes, door de vorm van de bevels.
  • Bathyal Blue kleurt lichter dan de Abyss Blue van voorgaande generatie SeaForth
  • Wat betreft de Universa wordt er voor de opvolgende generatie een ā€œminty sort of greenā€ gepland. Er wordt gespeculeerd over een bronze kast, maar het kan ook een groene wijzerplaat zijn.
  • De kleuren van de wijzerplaat worden pas getoond wanneer deze binnen zijn. De renders doen de kleuren geen recht, volgens Jason.
1 like

Nieuwe update:

Jason heeft via Instagram aangegeven dat de Universa ā€œArabic markersā€ op de 3, 6, 9 en 12 positie krijgt! Als de Universa goed ontvangen wordt, is de kleur Bahama Yellow een optie om toe te voegen voor de 2e lichting.

Wat betreft de Fairwind:
De sapphire bezel kleur is dezelfde kleur als de wijzerplaat (blauw en grijs) De Selenic silver plaat krijgt een zwarte bezel (sapphire) inlay.

2 likes

Ik vond de Halios Seaforth cool omdat ik het echt een eigen look vond hebben.

Als deze inderdaad zo lijkt op de Lorier en anderen is het voor mij een beetje een teleurstelling. Mooi, maar ook al 100x gezien.

Volgens mij heb ik me een tijdje geleden ingeschreven bij FORaSEC op een wachtlijst of iets dergelijks.
Ik kan er niets meer over terug vinden maar als ik er nog iets van hoor komt mijn inschrijving waarschijnlijk (wijzigingen voorbehouden) beschikbaar.

Ik blijf nog wat langer genieten van mijn SeaforthšŸ˜

3 likes

De eerste kiekjes staan al op het internet

En de Universa

Bron?

kiekjes op Instagram van de San Francisco Windup Watch Fair

1 like

Vind de universa vreemd genoeg iets weg hebben van een Farerā€¦

Ik keek erg uit naar de Fairwind, maar ik moet zeggen dat ik op het eerste gezicht niet erg onder de indruk ben van de dial en de wijzers. Nog even de eerste filmpjes afwachtenā€¦

Nog een kiekje van IG.

5 likes