Halios Fairwind

@Pablo1971 bracht gisteren de Halios Fairwind al ter sprake, maar bij deze een topic om dit nieuwe kunstwerkje van Jason Lim eens te bespreken.

Er is nog niet veel vrijgegeven qua specificaties. Dus brand mij nog niet af op een, misschien volgens sommige, onvolledige topic start. De reden dat ik dit topic aanmaak, is omdat ik zelf de twee releases van Halios ben misgelopen. Mijn fout? Natuurlijk was ik weer niet op de hoogte van een release etc. Dus ja. Zeker mijn eigen fout, maar omdat dit mij geen tweede keer meer gaat gebeuren ben ik het Canadese (micro) merk online gaan volgen.

Gisteren hebben ze een tipje van de sluier opgelicht met betrekking tot hun nieuwste concept. Het ziet er weer erg goed uit, mooie vintage look (& hopelijk feel). Deze release wil ik dus vooralsnog niet mis gaan lopen!

“I should learn from my peers how to do a proper unveiling but unfortunately I have the patience of a 6-year old (with apologies to 6-year olds). Here is your first look at the 20/16mm Fairwind bracelet and 39mm case. Dial and hands are not complete so unable to show them yet. But take note: FLAT is where it’s at. Release date: sometime/sometime/2019. P/S: season’s eatings brothers and sisters!” -Bron: Instagram halioswatches

Welke details zijn er allemaal bekend gemaakt?
het betreft een 39mm model.
Selita automatisch SW200 uurwerk
20 ATM
Bi-directional bezel

That’s it.
Rond april 2019 zou het model te bestellen moeten zijn, volgens onze WUS-vrienden (een geverifieerde bron hierover heb ik nog niet gezien).

De bekende (pre-)order rondes zullen hoogstwaarschijnlijk een week voor levering pas open gaan. Hierdoor zal je niet zo lang hoeven te wachten op je nieuwe aankoop.

Ik zal proberen (misschien wel samen met de kracht van het forum) het topic een beetje up to date te houden, zodat ook de personen die het merk niet volgen het een en ander meekrijgen.
Hopelijk zien we na release, hier dan ook wat mooie afbeeldingen verschijnen van trotse bezitters!

25 likes

Dit is in iedergeval fijn om te lezen. Ziet er in iedergeval erg goed uit. Ik ga dit zeker volgen. :ok_hand:t3:

2 likes

Mooie band zeg! :ok_hand:

1 like

Dat zeker! Op WUS legde ze al vrij vlot de link met deze Lorier

Specs van de Lorier:
39mm case, 48mm lug to lug, 20x16mm flat link bracelet

4 likes

Ik heb de Seaforth aan mij voorbij laten gaan omdat ie met 41 mm voor mijn smaak te groot is en er geen stalen band op zit.
Het mag duidelijk zijn dat mijn interesse in dit model met deze specificaties gewekt is.

1 like

Wow, een vintage geïnspireerde duiker met gebold glas… Daar zijn er nog niet genoeg van…

1 like

Je bedoelt 40mm?
Ik heb er eentje, draagt top (en niet groot).

Ben benieuwd naar de nieuwe Halios. Die bracelet is top, jammer dat er geen is voor de Seaforth

2 likes

Leuk, ben benieuwd :+1:t4:

Lijkt idd een mooi klokje te worden!

Op de site van Halios staat met rotating bezel 41 mm. Heb het ding zelf nooit in handen gehad, dus zeker weten doe ik het niet. Vind het wel een gaaf ding!

1 like

Ah, zou kunnen dat ze de bezel elders niet telden.

Hij draagt iig kleiner dan mijn oude 114060, maar die is ook wat grof.

1 like

Eensch, voorlopig niet bijster van onder de indruk maar ik laat me graag verassen.

1 like

Halios maakt wel fraaie horloges…

Wat ik tot nog toe voorbij heb zien komen van Halios is niet onaardig, best mooie modellen.
Ben benieuwd naar deze, vind de lugvorm interessant maar lijken ook erg lang op dit plaatje.

We wachten af, de specs klinken al goed. De maat valt nog net in mijn range.

Band en kast zien er goed uit, super benieuwd hoe 't geheel eruit gaat zien.

1 like

Er zijn tegenwoordig ook duik horloges met wijzers…daar zijn er nog niet genoeg van…

1 like


Idd :joy:

3 likes

Ik ben echt een grote fan van mijn Seaforth.
Prachtige afwerking en loopt heel mooi.

Ik zou er graag nog een passende stalen band bij hebben, maar verder: helemaal top.

1 like

Ik geloof dat de band van een Ginault een oplossing is! Deze past op de SF…

5 likes

Thanks!