Het Sumo-syndroom is de te grote afstand tussen
kast en band waardoor er een groot gat ontstaat
tussen beiden. Daarom zie je weinig Sumo’s op
andere banden (muv rubberen MM300)
Dit ‘probleem’ wordt overigens bij de Sumo nog niet eens zo zeer veroorzaakt door de (forse) luglengte. Maar komt vooral doordat de pushpins relatief ver richting het uiteinde van de lugs geplaatst zijn. Waarom ik dit zelf geen probleem vind, is dat ie perfect zit op de originele stalen band en vooral ook (en hier draag ik 'm eigenlijk uitsluitend op) een nato.
En volgens mij kan de Tropik ook heel goed op een nato! En dan heb je elke dag, afhankelijk van je bui, de gelegenheid, het weer, je date or whatever, een andere band en weer een heel ander horloge!
Zou zelf niet snel een horloge met rallyband onder een pak dragen Nummer 1 is eigenlijk nummer 2. Toch zou ik een een mooie dresser aanschaffen en de delfin voor 2 en 3.
Ben trouwens wel benieuwd naar welke kroegen jij gaat… met een ecozilla. Voetbalkroeg in Rome?
Met het Sumo probleem bedoel ik het gat dat ontstaat tussen het uiteinde van de band en de kast. je kunt het goed zien op de tweede foto met leren band, dat sluit niet echt mooi aan. De afstand tussen de springbar en de kast is gewoon net iets te groot om mooi te zijn.
Maar dat is persoonlijk, de Delfin staat geweldig op staal maar vind hem op leer niet mooi. Tenzij je een custom band laat maken waarbij het leer bij de springbars dikker is dan normaal.
Als het bandje genoeg volume heeft kan het wat mij betreft prima. Omdat de kastvorm zou mooi is vind ik het overigens niet erg dat er wat ruimte tussen zit. Durf zelfs te bewerend dat die schitterende tonneau kast op leer beter tot zijn recht komt
Met het Sumo probleem bedoel ik het gat dat
ontstaat tussen het uiteinde van de band en de
kast. je kunt het goed zien op de tweede foto met
leren band, dat sluit niet echt mooi aan. De
afstand tussen de springbar en de kast is gewoon
net iets te groot om mooi te zijn.
Dat had ik al begrepen, maar bedoelde meer dat bij mij n ander probleem als 1e naar boven komt als ik seiko sumo hoor.