Halios Laguna vs Oris aquis date

Beste,

Deze twee horloges zijn voor mij de twee horloges die ik het liefst nog gister om mn rechter en linker pols zou willen hebben.

Maar wat zijn jullie meningen over deze twee horloges en is er iets dat veel beter of slechter is aan het ene horloge in vergelijking met het andere?

Ik hoor graag jullie mening.

Ik ken de Oris niet, maar de Laguna heb ik gehad. Het is een mooi en goed afgewerkt horloge. De reden dat ik hem heb weg gedaan, is de hoogte van de kast. Die is bijna 15mm. Voor een 43mm kast is dat te hoog. Het is dan ook geen dress diver.

Ik snap het dilemma, ik vind ze ook beide prachtig. Zelf ben ik groot fan van interne bezels, zoals bij de Halios. De Oris vind ik weer gaaf, door zijn ketel-vormige kast, nadeel van de Oris zijn de bandaanzetten.

Op deze foto is de grootte van de kast goed te zien

Puur op uiterlijk zou ik voor de Halios gaan (tu)

Oris werkt volgens mij met in huis aangepaste uurwerkjes en Halios met ETA.
Verder niet echt veel verschil.

Ik vind die Halios zo’n gruwelijke mooie klok. De Oris vind ik zelf weer zo’n 13 in een dozijn verhaal.

Vind zelf de Oris mooier, wel op rubber.

De strakke bezel, super gepolijste lugs en de markers waren voor mij doorslaggevend. Heb hem geprobeerd met de stalen band en dan vind ik het echt een kermisklok.Daar kom je dan ook meteen op het grootste nadeel, bandenwisselen gaat (vrijwel) niet).

Ondanks zijn grootte een geweldig comfortabel horloge. Ik heb alle drie kleuren gehad, mijn favoriet js deze.

Eric

Ik zou voor de Oris gaan

Mooi, eigen design

De Halios. Vandaag om, blijft een prachtklok.

Juist deze Oris doet me niet zoveel. De Oris divers met de bullet hourmarkers of bv de Maldives LE dan weer wel.

Oef, wat nnklatser die halios. Maar ik vind m wel t mooist vd 2. En idd die bandaanzet vd oris :frowning:

De Halios is inderdaad ontzettend comfortabel ondanks zijn hoogte aangezien de lugs iets naar beneden buigen. Daardoor valt ie ook goed om kleine polsen.

Ik vind de Oris Aquis echt ontzettend lelijk, met name door die kroonbeschermers…

Ik heb de TT1 Diver gehad en die vind ik veel mooier.

Explore mooieklokjes

Alleen die bandaanzet… Persoonlijk is de Halios mijn favoriet :smiley:

Oris! Oris! O-o-oris!
Ole-ole-ole oleee! (Ben dan ook een beetje fan en niet onbevooroordeeld)

De strijd gaat gelijk op, misschien word het wel beide :stuck_out_tongue: kan ik ze uittesten en ervan genieten, want beide zijn ze prachtig! :smiley:

Ik ga voor de 40mm Aquis op rubber, nét wat meer ingetogen.

Hier de drie maten naast elkaar: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2707112,2722052#msg-2722052

Het vinden van een Laguna zal echter een wat minder makkelijke taak worden ben ik bang…

EricPP Schreef:

Het vinden van een Laguna zal echter een wat
minder makkelijke taak worden ben ik bang…

Valt wel mee. Als je watchrecon instelt, zie je er om de 2 weken wel 1 langs komen op WUS. Prijs ligt rond de $775 exclusief verzenden en douane.

belachelijk dik idd!

Hendrik

'n Beetje aquis kost toch heel wat meer.

Desalniettemin de Oris.

succes,
Elf

Is volgorde met de favoriet bovenaan:

1 oris tt1 blauw
2 oris aquis grijs
3 halios laguna