Halios Laguna

Heeft iemand weleens een Halios Laguna gehad?
Ervaringen, foto’s?
Ik ben wel gefascineerd door dit horloge op dit moment.

Eric (EricPP) heeft er eentje (of waren het er zelfs twee?) gehad. Zou hem even een berichtje sturen (tu)

Door een ruil heb ik een Laguna van ericpp verkregen. Ik ben er helemaal weg van en heb sinds de ruil geen ander horloge meer gedragen. Zo nu en dan verwissel ik de band, het horloge staat erg goed op verschillende banden. De stalen band is wel wat lastig te wisselen. Verder wat mij betreft een aanrader, de mooiste uit mijn collectie van zo’n 12 horloges!

poster Schreef:

Door een ruil heb ik een Laguna van ericpp
verkregen. Ik ben er helemaal weg van en heb sinds
de ruil geen ander horloge meer gedragen. Zo nu en
dan verwissel ik de band, het horloge staat erg
goed op verschillende banden. De stalen band is
wel wat lastig te wisselen. Verder wat mij betreft
een aanrader, de mooiste uit mijn collectie van
zo’n 12 horloges!

Bedankt. Heb je de uitvoering met de zwarte binnenring en heb je foto’s?

Hierbij 2 actuele snapshots op Isofrane, geschoten met mijn iPhone.

mooie klok, lekker strak(tu)

Ik zie dat ze nu ook een blauwe wijzerplaat gaan krijgen. Die lijkt me ook erg mooi…

Toch met Seiko uurwerk? Of ben ik in de war met een ander model van Halios, de Bluering?

Halios werkt momenteel alleen met ETA uurwerken, de blauwe Bluering had inderdaad een Seiko uurwerk, de zwarte Bluering had weer een ETA uurwerk.

De Laguna is in mijn ogen een van de fijnste en mooiste horloges in deze prijsklasse, ieder type bandje staat dit horloge geweldig. De nieuwe uitvoering met de blauwe wijzerplaat heb ik pas in mijn handen gehad en is echt heel mooi.

Eigenlijk zijn er geen lelijke uitvoeringen van de Laguna…

Eric

De laguna lijkt me wel wat aan de hoge kant en redelijk gevoelig voor beschadigingen aan de rand van de bezel ?

Iemand ervaring met de Halios 1000M ofwel Puck ? De PVD is erg mooi !

Hoogte valt best mee, 13,5mm. Ik heb persoonlijk nooit last gehad beschadigingen aan kast of bezel maar ik kan me voorstellen dat de Laguna bij wat grover gebruik makkelijk beschadigd.

De Puck is een totaal ander horloge, een echte toolwatch. Geweldig afgewerkt, persoonlijk hou ik alleen niet zo van het design zonder lugs.Hier een review incl foto’s:http://forums.watchuseek.com/f74/impressions-halios-1000m-puck-643608.html

Eric

Thx voor de link.

Inmiddels al heel wat postings over de PUCK gelezen…very tempting.
Lijkt ook wel een beetje op een Seiko SBBN 007/11/13/15/17.

Hmm Luxeprobleem, ben een beetje aan het neuzen naar een nieuw toolklokje…
Sinn EZM3
Glycine Combat sub
Glycine Airman Base 22
Halios 1000m
Stowa Prodiver
Seiko SBBN015/17

Nog iemand suggesties ?

Echte toolwatches zijn er momenteel in redelijke overvloed verkrijgbaar, zeker vanuit de boutiquemerken die de laatste jaren gelanceerd zijn. Kijk eens bij:

• Marathon GSAR/JSAR/TSAR (geen boutiquemerk maar wel onverwoestbaar)
  • Helson Sharkdiver 42mm of 45mm
  • Helson Sharkmaster 600 of 1000
  • Armida A1, A4 en A5
  • Boschett Harpoon of Cave Dweller II
  • Dievas Aqualuna
  • Bali Ha’i
  • Aquadive
  • Crepas
  • Zixen (vroegere Zinex)
  • Ocean7
  • Zenton M45 (volledig te customizen en 10 jaar gratis onderhoud)
  • SAS Watches, op dit moment de leverancier van de ultieme toolwatch en mijn favoriet

Ik hoop dat ik het makkelijker gemaakt heb voor je…:wink:

Eric

Hmm, we gaan verder kijken.

Marathon SAR op staal…heb ik gehad, niet echt spannende klok. Wel goed gebouwd.
Heb er nog een aantal nieuwe onderdelen zoals bezel, kroon met tube en glazen met of zonder cyclops van liggen.

OCean 7, ploprof hommage…heb ik gehad, weggedaan ivm beginnende roest in de band na 2 dagen zwemmen in de Adriatische zee. Krijg een afknapper van dergelijke fouten.

Helson en Aquadive…ook erg mooi.

Prometheus en dan met name de Manta Ray. Heb hem zelf gehad, waanzinnig horloge en leuk is dat je van bezel kan wisselen. 1000m waterdicht, dus lekker om mee te gaan pootje baaien.
:wink:

Groeten,

Bas