Zat zojuist op de site van Halios te gluren. Bij mij was al bekend dat er een nieuw model komt dit jaar; de Fairwind. Ik las echter dat er nog een ander model aan zit te komen; de Universa. Ondanks dat ik nog geen plaatjes kan vinden, leek hem mij wel goed om alvast een topic te openen waar we alle informatie kwijt kunnen over dit aankomende horloge.
Gekopieerd van de site van Halios: New models: two models are currently in the prototyping stage, scheduled for release around April:
Fairwind: 39mm, rotating bezel with Sellita SW200 automatic movement and 20ATM water resistance. Intended as a sport watch for general timing purposes, it will feature a bi-directional ball-bearing bezel mechanism (i.e. not suitable for dive timing purposes).
Universa: 38mm, fixed bezel with Sellita SW216 handwinding movement. Designed as a field / general use watch with 10ATM water resistance.
Both models will be built on the same platform to maintain cohesion across the 2019 lineup. Both will be available with a stainless steel bracelet as an option.
Die had ik inderdaad wel gezien. Ben zelf niet zo gecharmeerd van deze band. Hoop dat het nog een prototype is. Wanneer de band buigt zitten er behoorlijk scherpe randen aan zo lijkt het, tussen de buitenste en de binnenste schakels. Ook de endlink kan mij niet echt bekoren. Een goede stalen band maken blijft volgens mij een vak apart.