Hall of shame: I

Fouten, iedereen maakt ze wel eens; een namaak, defect of simpelweg te duur horloge kopen kan ons allemaal geburen. Ik ben erg benieuwd naar jullie hall of shame momenten. Bij mij staat een neppe tweedehands seiko kopen voor 60 euro toch zeker wel op nummer 1. De enige plezier die ik daaren heb beleefd was hem kapot slaan met een hamer. :sweat_smile:

Deel je hall of shame moment, want van fouten kan iedereen leren en niemand is perfect!

3 likes

Een bandje dat voor een horloge met drilled lugs bedoeld is monteren aan een horloge dat geen drilled lugs heeft. Ik heb het buisje in de band inclusief de band vlakbij het horloge met een tangetje door moeten knippen. En het was geen goedkoop bandje…

7 likes

Als beginnend horlogegek je vergapen aan kickstarter horloges en dan niet 1 maar gelijk 2 horloges aanschaffen die bij binnenkomst een half jaar later volledig de klik verloren hadden…

2 likes

Nu ben ik wel benieuwd welke horloges dit waren :innocent:

De Tiber Sport Diver (verkocht) en de Tiber Tuxedo, staat nog wel ergens een te koop topic van :stuck_out_tongue:

Twee zelfs!

Een aantal jaren terug een Tag Heuer Carrera calibre 16 limited edition gekocht.
Stond altijd al naar deze horloges te gapen voor de etalages.
Ik wist dat ie met ruim 43 mm wat groot was voor mijn pols en toch gekocht. Later weer verkocht vanwege het formaat aan een liefhebber op het HF.

Kort geleden de Tag Heuer Monaco calibre 12 verkocht.
Wist na 2 dagen dat er weer eens eentje terug moet komen.
Soms maak je keuzes maar dat zijn niet altijd leuke keuzes. In dit geval dus een tijdelijke keuze.

1 like

Als beginnend en naief liefhebber jaren geleden een Rolex explorer II gekocht voor een stevige prijs ervan uitgaande dat ik dan een topgaaf exemplaar ging krijgen met alles erbij. later bleken er inderdaad papieren bij te zitten behalve het garantiecertificaat, dat ontbrak :disappointed:
En de extra schakel die ik er bij kocht bleek van een ander horloge te komen.
En als top of the bill werd ik er jaren later nog op gewezen dat er een minuscuul putje in de wijzerplaat zit, had ik nooit gezien.
Ja, ik vind het nog steeds een prachtig horloge, maar het blijft een herinnering dat je goed moet opletten wanneer je koopt en je niet laten meeslepen door enthousiasme.

2 likes

Een aantal jaren geleden mijn eerste Omega van MP gekocht. Te goed van vertrouwen geweest en geld (vraagprijs; ook nog eens te hoog) overgemaakt. Het horloge werd opgestuurd, maar bleek niet helemaal 100% te werken en de de foto’s bleken ook nog eens gephotoshopt. De mooie oranje secondewijzer miste stukjes verf. Bij uitvergroten van de foto was heel duidelijk te zien dat de secondewijzer en de wijzerplaat (erg amateuristisch zelfs) waren bijgewerkt. Nooit een reactie gekregen van de verkoper toen ik hem hierop aansprak.
Best een leerzame ervaring voor € 400,-

1 like

Mijn 116600 paar maanden geleden verkocht en nu al bijna 2k meer oplevert dan toen :thinking:

9 likes

oe die is idd zuur.

Ik ben helaas ook een aantal keren ter goeder trouw geweest, waarbij ik achteraf erachter kwam dat het één en ander niet in orde was: een keer een haartje onder het glas van een Tag Heuer en daar kwam ik pas achter na verkoop van het horloge en een andere keer bleek een Tag Heuer na een aantal uren te stoppen. Uiteraard heb ik dat naar behoren opgelost. :slight_smile: Ik ben sindsdien echter voorbereid en letterlijk alles wordt gecheckt bij een koop.

1 like

Ik kwam er net achter dat ik zelf ook nog een hall of shame momentje ben vergeten.

Jaren geleden moest eens een springbar uit mijn horlogeband vervangen worden, dit liet ik toen nog doen door een juwelier. Nadat zij er mee klaar was en zij het horloge terug gaf voelde ik meer speling op de band en na dat bij haar te hebben aangegeven garandeerde ze mij dat er niks aan de hand was. Onderweg naar huis sprong de springbar open en aangezien ik op de fiets zat raakte het horloge hard de grond (op de kroon). Het horloge werkte niet meer en daarom ging ik direct terug. Eenmaal terug bij de juwelier (ongeveer 25 min na mijn eerste bezoek) vertelde ik wat er was gebeurd. Ze vertelde mij dat ze alleen de springbar wilde vergoeden en dat de rest toch niet aan te tonen was!

Het horloge bleek later niet meer repareerbaar, dure grap dus…

Moraal van het verhaal vetrouw nooit blindelings op de expertise van een juwelier.

Heel zuur. Voor €20,- kan je een Bergeon-tool kopen en daarmee dat soort werk zelf doen. Daarnaast trek ik een aantal keren aan de band om te zien of alles toch goed zit! Dan wel met mate, want de band moet niet kapot getrokken worden. :stuck_out_tongue:

Moraal van het verhaal: schrijf volgende keer een jurist aan…hier had je best iets mee gekund schat ik.

Haha alleen de springbar vergoeden :joy: Wat vrijgevig van die juwelier zeg!

Absoluut dat kan er inderdaad zeker bij. Op dat moment zelf nam ik toen gewoon het verlies (was nog te jong en te naïef)

1 like

Toen ik nog jong en naief was zou ik in dit geval mijn verlies genomen hebben en vervolgens de ramen ingegooid hebben :smiley:

3 likes

En dan zeker zeggen dat je alleen de bestickering vergoed :joy:

4 likes

hahaha nee joh heel hard weg fietsen!!!