Hallo allemaal, mijn eerste post

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marien en ik lees al een tijdje mee op het forum. Ik ben niet echt een horlogeverzamelaar, maar meer bij toeval op het forum gekomen, nadat ik op zoek ging naar een nieuw goed horloge. Toen pas ontdekte ik hoeveel informatie, merken, keuzes en mogelijkheden er zijn. Voor iemand die zich er net een beetje in verdiept is het heel veel informatie.

Mijn eerste serieuze horloge kreeg ik van een suikertante toe ik 20 werd…in 1989. 3 juweliers afgestruind omdat ik per sé een horloge wilde met een zwarte wijzerplaat. Die waren er bijna niet, het meeste was wit. Toen voor iets boven 100 gulden een Marti horloge gekocht. Dit horloge heb ik 17 jaar gedragen, vrijwel dag en nacht. in 2006 viel de kroon er af en ging ik op zoek naar een ander horloge.

Van mijn vrouw kreeg ik een Jacob Jensen 600. Dit horloge heb ik nog steeds, het probleem was echter dat elk jaar het horlogebandje kapot ging ik ik dus in 12 jaar al meer aan bandjes heb uitgegeven dan aan het hele horloge. Er passen namelijk alleen maar Jacob Jensen bandjes op. De laatste keer een leren band ipv rubber gekocht, die ging maar 9 maanden mee :frowning: Op het Jensen horloge zat wel saffierglas, dit verschil is ook heel duidelijk te zien met de Marti, na 12 jaar ziet het glas er nog prima uit !

Ik was het gedoe met de bandjes zat, dus ging ik op zoek naar een nieuw horloge, met een standaard systeem voor bandjes. Daarnaast nog een heleboel andere eisen:

• Saffierglas
  • Automaat (nadat ik een heleboel horlogemaker filmpjes heb gekeken op youtube)
  • max 40 mm , ik heb niet zo’n grote pols
  • Zwarte wijzerplaat met alleen streepjes als uuraanduiding
  • glas in de achterkant, gewoon omdat ik dat mooi vind.
  • Een beetje waterbestendig, maar ik hoef er niet mee te duiken en doe 'm af onder de douche
  • datumaanduiding
  • Binnen mijn budget (+/-500 euro)
  • goeie tweedehands of nieuw maakt niet uit

Nadat ik héél veel horloges, merken en types heb bekeken vond ik dat ik op zoek moest naar een Seiko of een Tissot. Mijn smaak is in 30 jaar niet veranderd en ik vind 99% van de horloges te “druk” Misschien koop ik ooit nog eens een horloge met een bruin bandje of een lichte wijzerplaat, dat zou al heel wat zijn :slight_smile:

Na vanmiddag net mijn nieuwe aanwinst binnengekregen: Een Tissot Carson Powermatic 80 . Dit is werkelijk het mooiste horloge wat ik kon vinden (in mijn ogen) en ik ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Mijn zoektocht naar een horloge is dus even ten einde, maar mijn interesse is gewekt. Ik heb zelfs even het oude horloge van mijn opa uit de kast getrokken, ik had geen idee wat ik eigenlijk heb geërfd. Hier ook even een plaatje van:

Ziet er mooi uit, maar ik zie mezelf nog niet met een zakhorloge rondlopen :slight_smile:

Mocht ik er in de toekomst nog een horloge bij kopen, dan zal dit waarschijnlijk een vintage horloge zijn, zoals de Pontiac die mij vader altijd om had.

Ik wil jullie bedanken voor alle interessante post en verhalen op het forum, zeer leerzaam en ik blijf het volgen !
MVG, Marien

42 likes

Mooie introductie, Marien. Welkom!

Welkom Marien! Mooie verhalen en mooie horloges. Het is een hele goede keus volgens mij, de Tissot. Ik vind het hele interessante wijzers op het zakhorloge van je opa. Mijn vader kocht een Marti in '68-'69 en ik zie ze sporadisch langskomen hier, helaas heb ik nog geen diepgravende achtergrond bij het merk ontdekt. Ik hoop dat we het er in de toekomst nog eens over hebben.

1 like

Marien, welkom en veel plezier op ons mooie forum. Leuk verhaal en leuke horloges.

:sunglasses:

Welkom hier en veel plezier met de Tissot :+1:

Welkom !

Welkom Marien !
Mooie introductie.

Welkom en veel plezier hier.

Welkom Marien!

Welkom :grin:

Mijn beste,

Marien, van harte welkom in die tijd-lovende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk verhaal en veel plezier met je aanwinst.Welkom op het forum.

Welcome to the jungle van HF :+1:

1 like

Welkom en mooi hoor zo’n Tissot met 80 uur gangreserve. Veel plezier van deze nieuwe aanwinst!

Welkom Marien!:facepunch:

Leuke introductie :+1: …welkom en veel plezier op HF :+1::grinning:

Wat een mooie intro. Prachtige Tissot, geniet ervan!

Welkom en veel plezier op HF…