Hallo allemaal

Beste forumleden,

Nadat ik af en toe wel eens een kijkje nam op dit mooie forum heb ik ongeveer een half jaar geleden een account aangemaakt. Na de afgelopen tijd actiever een groot aantal interessante en af en toe ook zeer grappige topics meegelezen te hebben, leek het me nu wel een mooi moment om mij even voor te stellen.
Mijn naam is Bas. Ik ben 40 jaar en woon in Leiden. Mijn interesse voor horloges is eigenlijk op de basisschool gewekt. Het eerste horloge dat ik na een tijd sparen kocht, was een swatch met een transparante kast. Ik vond het heel leuk dat je het uurwerk kon bekijken. Helaas heeft het plastic van de lugs het uiteindelijk begeven.
Een paar jaar later kreeg ik van mijn vader mijn eerste automaat, een 5je van Seiko met een stalen band en zwarte wijzerplaat. Dit heb ik ook een aantal jaar met veel plezier gedragen. Uiteindelijk ben ik dit horloge tijdens een verhuizing jammer genoeg kwijtgeraakt. Op de middelbare school kocht ik vervolgens een G-shock. Dit horloge heb ik nog steeds en is niet stuk te krijgen. Aan het begin van m’n studie heb ik een chronograaf gekocht van Camel (quartz). Dat horloge is na een tijdje stuk gegaan. Ik heb het nog wel, maar neigde toen toch al meer naar mechanische horloges dan naar quartz. Mijn volgende horloge, wederom een cadeau van mijn vader, was een regulateur van Oris. Dit horloge draag ik nog zeer vaak. Heb het recent nog via de Oris boutique Amsterdam laten servicen bij Nieuwendaal en hij loopt weer als een zonnetje. Heb er daarna ook weer een mooie nieuwe band opgezet en hij ziet er weer top uit.
Het andere horloge dat ik in bezit heb is een reissue van de Seagull 1963. Mijn eerste handwinder met plexi. Dit draag ik ook regelmatig met veel plezier.
Het horloge dat echter de meeste polstijd krijgt bij mij is mijn EZM3. Ben hiervoor een paar maanden geleden met mijn broer samen naar Frankfurt gereden. Dat was een geweldige ervaring. Was heel erg tof om ook de andere prachtige modellen van Sinn te kunnen passen. Toch was het voor mij van tevoren al duidelijk. Het moest een EZM3 worden op staal. Toch heb ik ook meteen een rubberen band met vouwsluiting bijgekocht. Plan is om hem van de winter op rubber te zetten. Ik ben nog steeds onder de indruk van vormgeving en kwaliteit van dit prachtige horloge.

Flipperen doe ik niet aan, ik zie mij deze horloges niet inruilen of verkopen. Het uitbreiden van de collectie zit natuurlijk wel in de planning😊 Mogelijke kandidaten zijn (in willekeurige volgorde); een SKX007, El Primero chronomaster (38mm), Jaeger-LeCoultre Master ultra thin moon, Oris Big Crown Pro Pilot, Explorer (214270), Seiko Alpinist en een Hamilton Khaki. Genoeg om voor te sparen dus en ook tijd genoeg om na te denken wat de volgende wordt. In de tussentijd blijf ik genieten van de andere mooie foto’s en interessante en leuke posts hier op het forum. Hieronder nog wat foto’s.

Groet Bas

54 likes

Welkom Bas

1 like

Hai

1 like

Welkom Bas. Mooie Sinn👍

1 like

Welkom en geniet van al het moois hier

1 like

Welkom Bas!:+1:

1 like

Hi Bas, welkom!

1 like

Avond Bas, welkom, heel veel plezier hier en complimenten voor de keuzes waarmee je vader je heeft geholpen verder te gaan in deze hobby. :+1:

1 like

Mooie klokken zeg!! Welkom op het forum.

1 like

Welkom bas, nu al fan van de byzondere Oris :grinning::ok_hand:

1 like

Hoi Bas, welkom.

Mooi trio :+1:

1 like

Welkom hier op dit leuke forum, mooie collectie, ik vind de Oris heel mooi.

1 like

Welkom en veel plezier op HF, Bas! Nog aardig wat wensen, zie ik. Schaf maar vast een flinke horlogekist aan. Want als je eenmaal aan deze hobby begint…:weary::wink:

1 like

Hoi Bas! Zo te horen zit je op het juiste forum: leuke uitgebalanceerde collectie heb je. Ik heb die flipperbehoefte ook niet: heel herkenbaar.

1 like

Dat klinkt onwijs goed! Welkom en veel plezier op het forum :+1:

1 like

Welkom op het Horlogeforum! :beers:

1 like

Mijn beste,

Bas, van harte welkom, in die getalenteerde wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ha die Bas welkom op dit leuke forum.
Mooi klokjes ook, die Sinn is een beauty.

BTW
Flipperen kun je gewoon bij mij komen doen hoor.
Je horloge mag je erbij omhouden :rofl:

2 likes

Welkom Bas. Prachtige horloges.

1 like

Welkom Bas! Heel leuke horloges, Maareuh, op die Seagull mag wel n ander bandje hè…:sunglasses: