Hallo ik ben er voor het een tijdje uitgeweest vanwege mijn werk, vandaar dat ik weinig op het net heb gezeten. Ja alleen werk gerelateerd. Als cadeautje kreeg ik deze horloge, best mooi ding.
Ik vroeg me af hoe het moet om de seconden wijzer op 12 uur stop/ pauzeren te zetten, (beginpunt) laten lopen en weer in moet drukken na dat ik bijvoorbeeld 1 kilometer geklokt heb. zodat ik de seconden wijzer kan gebruiken om de snelheid af te lezen. (tachymeter)
Kunnen jullie me vertellen hoe dit moet? Ja ik kan de kroon er helemaal uittrekken dan stopt de seconden wijzer wel maar de tijd dus ook.
Of moet ik de seconden aflezen op de kleine wijzer? (sec.) want dit is niet echt duidelijk. Ik zie niet wat die dan bij de buitenste ring aangeeft. (Tachy getallen/ snelheid.) Deze wijzer is veel te kort en na mijn inziens ook bedoeld als stop watch wijzer.
Ik vind verder niets op het net en ook niet in het instructie boekje. Niks!
Ik hoor graag van jullie een alvast bedankt.
Groetjes Manuel
Het gaat dus om de Pulsar PT3607X1 (stopwatch/ tachymeter)
Lastig. Normaal is de grote seconden wijzer de chrono seconden wijzer en zijn de running seconds in een sub dial. But dit uurwerk is dat omgekeerd. De tachymeter bezel is dus eigenlijk alleen voor de looks.
Dat vind ik raar. Ik heb een filmpje gezien met dit type pulsar en daar lukte het wel!
Seconden wijzer bleef op de 12 stil staan, toen ingedrukt werd en weer liep.
Voor de sier kunnen ze toch niet zijn? want de schaalverdeling klopt wel en dan hadden ze er ook geen reclame voor moeten maken.
Er staat duidelijk, stopwatch en tachymeter. Heb ook al verschillende combinaties gebruikt bij het indrukken van de knopjes maar tot nu nog niets gelukt.
Van precies dit zelfde horloge? Of met een ander uurwerk? Als dit uurwerk de chrono seconden in de sub dial heeft is de tachymeter bezel zo goed als voor de sier (wat het zelfs met een centrale chrono seconde wijzer het geval is want wie gebruikt een tachymeter ooit maar dat is een ander verhaal).
Het is wel een horloge met stopwatch, de chrono seconden wijzer is alleen in een van de subdials. Jij hebt de running seconds in een subdial. Bij dit uurwerk is het gewoon omgewisseld.
Het is niet heel lastig te bevatten toch? Gewoon voor de looks. En veel mensen vinden een conventionele chrono raar. “Huh hij loopt niet? De secondewijzer staat stil!!”