Hallo, en vraag

Beste Horloge kenners,

Allereerst; wat een fijn forum, een ongelooflijke bron aan kennis.
Ik weet zelf (nog) weinig tot “niks” van horloges, dus ik kan hellaas geen kennis delen. Mijn eerste post is dus ( sorry ) metteen een vraag.

Ik wil binnenkort mijn eerste “echte” horloge gaan aanschaffen. Nu ben ik een fan van Jacob Jensen en heb mijn oog laten vallen op dit model:
http://panik-design.com/acatalog/Jacob_Jensen

Timothy, welkom hier.
Je gaat hier vast en zeker een boel leren.
Op je vraag over de Jensen-horloges.
Of ze wat waard zijn als horloge is een vraag die je denk ik zelf moet beantwoorden, de vraag of ze het geld waard zijn wat je er voor moet betalen.
Ik heb zelf een paar Jensens, waaronder het zilverkleurige broertje van het door jou aangegeven exemplaar. Ik moet zeggen: ze lopen allemaal goed, dat is geen probleem, het zijn m.i. wel betrouwbare quartzuurwekjes die er in zitten. Maar zowel de rubberen als de lederen banden waren bij mij vrij snel kapot. Vervangen gaat dan alleen met Jensen-bandjes, vanwege de speciale bevestiging (zeker van de rubber banden). Met snel kapot bedoel ik dan ruim een jaar bij niet dagelijks gebruik.

De klok die jij aanduidt, en die ik dus in de zilverkleur heb, is inderdaad heel mooi (als je van die stijl houdt). Echter: het is een echte dresswatch want het geheel is heel erg kwetsbaar: het kleinste deukje in de band (titanium op rubber is dat) zul je direct zien en ook blijven zien en dat is dan heel storend op die strakke vormgeving.
Als je deze klok dagelijks wil gebruiken dan raad ik je dat niet aan. Als dresswatch heb je echter wel een blikvanger.

Wel mooi, vind ik persoonlijk. Doet een beetje aan Rado denken. Maar je betaalt wel flink voor het design. In wezen is het maar een eenvoudig horloge met een goed maar simpel kwartsuurwerk. De meeste leden van dit forum zouden voor een kleine 500 Euro liever op zoek gaan naar een mooi mechanisch horloge. Keus te over voor zo’n bedrag.

Hallo Timothy, is misschien een goede gebruikte Rado een optie? Deze b.v.: http://www.chrono24.com/web/nl/hersteller/u/r/rado/1331607.htm?such=1&lastshowpage=2&SORTIERUNG=1 Chips:(: only UK! Nu ja, het is een voorbeeld:).
Heeft ook zo’n strak design en zijn er ook met keramische kast. Dat zou heel sterk zijn. Misschien zijn er ook forumleden die hier ervaring mee hebben en dit willen mededelen?

Hallo Tim,

Welkom op dit Forum en stel gerust al je vragen die je wilt. Je zult zeker niet teleurgesteld worden in de antwoorden die je krijgt.

Grootmokum heeft al goed uit de doeken gedaan hoe het zit met Jacob Jensen horloges. Ik kan mij goed voorstellen dat je voor een bepaald merk valt evenals een bepaald design. Zo heeft ieder zijn smaak. De een is fan van Rolex, de ander van Omega of noem maar op. Weer anderen kiezen voor mooie ontwerpen en staan weer open voor alles.

Kies gewoon wat je mooi vindt en wat je aanspreekt, dan zal je er en dat is mijn overtuiging er het meeste plezier aan beleven.

groet

Ed

tjvreeken Schreef:

Hallo Timothy, is misschien een goede gebruikte
Rado een optie? Deze b.v.:
http://www.chrono24.com/web/nl/hersteller/u/r/rado
/1331607.htm?such=1&lastshowpage=2&SORTIERUNG=1
Heeft ook zo’n strak design en zijn er ook met
keramische kast. Dat zou heel sterk zijn.

Heel mooi horloge idd, Rado heeft ook veel designs die ik erg mooi vind. Jammer dat de nieuwprijzen van deze horloges behoorlijk stevig boven mijn budget liggen. Ik ben zo’n type die liever spullen nieuw koopt i.p.v tweendehands, misschien is dit een mooie kans om dit eens af te leren.

Bedankt voor de reacties igg,

Tim

Hoi Tim,

Welkom hier! Ik heb ook een, inmiddels zo’n 11 jaar oud. In het verleden was dit mijn dagelijkse horloge. Ook ik heb inmiddels al drie nieuwe bandjes moeten kopen. Bovendien gaat de titanium coating er af, een van de redenen dat ik hem niet meer zo vaak draag (en zo’n 15 andere horloges die ook om de pols willen :slight_smile: ).
Hieronder een uitvergroting van wat ik bedoel. In het echt is dit niet zo opvallend, maar dit zal na een jaar of 5 ook bij jou het geval zijn, vrees ik.

Groeten,

Martin

Hallo Timothy, en welkom hier!

Ik zelf heb geen horloge van Jacob Jensen. Mijn beide ouders echter wel. Mijn ouders hebben de Jacob Jensens enkel gedrqagen naar hun werk (kantoorbaan) en er nooit ruige dingen mee gedaan. zowel mijn vader als mijn moeder zijn niet te spreken over de kwaliteit van de band.De bandjes zagen er al snel versleten uit en zoals gezegd kan er alleen een bandje van Jacob Jensen zelf op.

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.

mvg,

Joram Krol.

joram Schreef:

Hallo Timothy, en welkom hier!

Ik zelf heb geen horloge van Jacob Jensen. Mijn
beide ouders echter wel. Mijn ouders hebben de
Jacob Jensens enkel gedrqagen naar hun werk
(kantoorbaan) en er nooit ruige dingen mee gedaan.
zowel mijn vader als mijn moeder zijn niet te
spreken over de kwaliteit van de band.De bandjes
zagen er al snel versleten uit en zoals gezegd kan
er alleen een bandje van Jacob Jensen zelf op.

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.

mvg,

Joram Krol.

Bedankt voor jullie reacties, Weet iemand nog een merk los van Rado dan design hanteerd vergelijkbaar met Jacob Jensen ?.

Bedankt voor jullie reacties, Weet iemand nog een
merk los van Rado dan design hanteerd
vergelijkbaar met Jacob Jensen ?.

Het merk Danish Design heeft een beetje dezelfde ‘feel’ als Jacob Jensen. En het is stukken goedkoper. Ik zie ze regelmatig liggen bij juweliers maar volgens mij heeft de V&D ze ook.

Danish Design is een goede optie, zeker prijstechnisch gezien.
Als je niet teveel wilt uitgeven zou ik die doen en als je toch je portemonnaie gaat trekken, dan de Rado!
JJ is een design keus. Net zoiets als B&O.
Jur

Jacon Jensen horloges worden in zwitserland gemaakt en dragen het stempel swiss made . Niet dat dit alles zegt maar het zal vast geen rotzooi zijn. Daarnaast heb je modelen vanaf 250 euro, wat redelijk goed geprijst is voor een zwitsers kwarts horloge met zo’n ontwerp. Het aangehaalde model vind ik prijs/kwaliteit/ontwerp verder te zoeken.

Jur Schreef:

…JJ is een design keus. Net zoiets als B&O…

Sterker nog: JJ heeft herhaaldelijk B&O-producten vormgegeven.

grootmokum Schreef:

Jur Schreef:


…JJ is een design keus. Net zoiets als
B&O…

Sterker nog: JJ heeft herhaaldelijk B&O-producten
vormgegeven.

JJ Sr. heeft de ontwerpen voor B&O gedaan. JJ Jr. werkt nu voornamelijk in de toko van pa. Het is weliswaar nu een grote design studio dus in hoeverre je nog echt van ontwerpen van hun hand kunt spreken is de vraag. De producten die ervandaan komen zijn iig in hun stijl.