Hallo! even voorstellen

Van harte welkom :clap:

Pieter.

1 like

Welkom en veel plezier hier!

1 like

Dan ben je in korte tijd behoorlijk uit de startblokken! :+1:
Welkom!

1 like

Welkom, de Squale matic is heel gaaf. Moet je wel een aardige pols voor hebben, is geen kleintje. Anders de Squale 1521 als aanrader, heb ik zelf ook.

1 like

Welcome! Al een mooie collectie vergaard hoor!:+1:

1 like

Ok, bedankt voor de tip, die ga ik zeker bekijken.

1 like

Welkom Jeff
Veel plezier hier!

1 like

Welkom op het mooie forum. :+1::+1:

1 like

Hoi Jeff, welkom hier. Wat betreft de 1521 kan ik niet anders dan het eens zijn met JWZ. Prachtig ding, werkt voor alle polsen. Ik ben van de gepolijste versies, heb zelf de Azuur, en ben daar erg tevreden over.

De hoeveelheid Seiko’s die je er voor kunt kopen kan trouwens verkeren… Een Squale 1521 is goedkoper dan een Seiko Shogun en kost ongeveer evenveel als een Sarx035 dress horloge, dus mileage may vary.

Eén ding moet ik er bij zeggen: Ik heb nu meerdere ETA klokjes met onder andere een 2895-2 in een Hamilton en een 2824-2 in die Squale, en voor mij voelt winden, datum stellen en op tijd zetten van die dingen beter met een Seiko 6R15 uurwerk.

Ik kan me dus niet aan de indruk onttrekken dat bijvoorbeeld een Shogun met Diashield ergens een “betere” klok is dan een Squale, ook al is de ETA 2824-2 nog zo’n werkpaard. Dat zit 'm puur in het gevoel aan de kroon, nergens anders in, en er zullen er hier zijn die het er uiteraard niet mee eens zijn.

Daar staat tegenover dat de Squales gewoon prachtig zijn. Ik heb met veel plezier een 1521 naast m’n Seiko duikers… Zeer tof.

1 like

Bedankt voor je reactie, ik ben gelijk even naar die 1521 gaan zoeken online en moet idd toegeven dat die blauwe gepolijste versie er wel heel goed uit ziet en ook nog eens een stuk goedkoper dan die Matic 600 m.

Welkom op HF, leuk dwergpapegaaitje :+1:

1 like