Goeiemorgen allemaal! Ik ben Dave uit Amsterdam, en neuzel hier al een tijdje anoniem rond. Dacht dat ik me dus maar beter even “officieel” zou voorstellen, ook al heb ik eerlijk gezegd niet veel te vertellen
Wat betreft horloges, heb ik een jaar of 13 geleden voor het eerst de wereld van mechanische uurwerken “ontdekt” toen ik van mijn (toen) verloofde een IWC Pilot Mk XVI als huwelijkskado kreeg. Dat is vandaag de dag nog steeds het horloge dat ik het meeste draag, al zijn er wel een klein aantal bijgekomen. Op dit moment heb ik deze mini-verzameling:
Ahoewel, de Aquatimer gaat nét dit weekend de deur uit naar een volgende eigenaar, en er ligt een Glycine Airman uit 1956 op me te wachten in de VS, die ik later dit jaar ga ophalen.
Mijn buikgevoel zegt dat de volgende aanwijst een Speedmaster gaat worden, omdat ik ondanks eindeloze avonden speuren op horloge sites toch iedere keer terug bij de Speedy blijf komen als de opper-chrono.
Wat zou, in jullie ogen, een passende toevoeging aan mijn collectie zijn?
Welkom op dit mooie forum nette collectie hoor toevoeging is altijd lastig om voor een ander te bepalen. Maar gezien je box tot nu toe. Een mooie sub of een nette Chronograaf.
Ik ging destijds “alleen voor Seiko”. Voor ik het wist had ik drie dozen met Monsters verzameld, haalde ze overal vandaan. Was voor ik daar aan begon helemaal intothequartz, toen dus alleenmaarautomaatjes, en nu weer backtoquartz. En de doos wordt weer voller…