Hallo hallo

Goeiemorgen allemaal! Ik ben Dave uit Amsterdam, en neuzel hier al een tijdje anoniem rond. Dacht dat ik me dus maar beter even “officieel” zou voorstellen, ook al heb ik eerlijk gezegd niet veel te vertellen :rofl:

Wat betreft horloges, heb ik een jaar of 13 geleden voor het eerst de wereld van mechanische uurwerken “ontdekt” toen ik van mijn (toen) verloofde een IWC Pilot Mk XVI als huwelijkskado kreeg. Dat is vandaag de dag nog steeds het horloge dat ik het meeste draag, al zijn er wel een klein aantal bijgekomen. Op dit moment heb ik deze mini-verzameling:

Ahoewel, de Aquatimer gaat nét dit weekend de deur uit naar een volgende eigenaar, en er ligt een Glycine Airman uit 1956 op me te wachten in de VS, die ik later dit jaar ga ophalen.

Mijn buikgevoel zegt dat de volgende aanwijst een Speedmaster gaat worden, omdat ik ondanks eindeloze avonden speuren op horloge sites toch iedere keer terug bij de Speedy blijf komen als de opper-chrono.

Wat zou, in jullie ogen, een passende toevoeging aan mijn collectie zijn?

58 likes

Welkom…:+1:
De speedmaster is een prachtige aanwinst.

1 like

Welkom op dit mooie forum :wink: nette collectie hoor :ok_hand: toevoeging is altijd lastig om voor een ander te bepalen. Maar gezien je box tot nu toe. Een mooie sub of een nette Chronograaf.

1 like

Welkom bij de club Dave :+1:

1 like

Welkom bij de club Dave. :+1:

1 like

Welkom Dave :+1::grinning:

1 like

Dat is een fraai kwartet!

1 like

Dat is een Zenith El Primero…

Welkom op het horlogeforum!

1 like

Een Rolex

1 like

Een Hanhart.

1 like

welkom, en hou focus is mijn advies. Voor je het weet heb je een tweede doos nodig

1 like

Ja dat is idd de afweging. Keuzes zijn moeilijk, dus maar allebei? :rofl:

1 like

Dit is echt de grootste uitdaging… er zijn zóveel modellen waar ik mentaal mee flirt, dat ik mezelf echt voor wildgroei moet behoeden

Welkom! Mooie horloges als binnenkomer :+1:

Een Speedmaster Professional is altijd goed. Als je merkt dat je daar steeds weer naartoe trekt: doen!

Een El Primero kan er altijd bij, ook prachtig en iconisch horloge.

En aangezien IWC ook je aandacht heeft: Een Portugieser erbij is prachtig!

Dan krijg je ongeveer dit :wink:

4 likes

Ik ging destijds “alleen voor Seiko”. Voor ik het wist had ik drie dozen met Monsters verzameld, haalde ze overal vandaan. Was voor ik daar aan begon helemaal intothequartz, toen dus alleenmaarautomaatjes, en nu weer backtoquartz. En de doos wordt weer voller…

1 like

Joh :flushed::star_struck:

1 like

Welkom Dave en veel plezier hier :wink:

1 like

Welkom op het horlogeforum, veel lees en kijkplezier.
En een omega is altijd goed!!:watch:

1 like

Welkom op het forum :slightly_smiling_face:
Mijn advies is kopen wat je zelf mooi vind. Ik heb persoonlijk niks met de Speedmaster maar hierin sta ik praktisch alleen

2 likes

Welkom. Als je aan die Speedy blijft denken: gewoon kopen.

1 like