Hallo,ik kom mij even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik kom mij even voorstellen.

Ik kom vaak op dit forum terecht als ik info zoek over horloges en kan altijd geweldig genieten van de prachtige uurwerken van de members dus vond dat het tijd werd om ook maar eens te participeren en wie weet nog leuke connecties met medeliefhebbers te maken.

Ik ben een beginnend verzamelaar van vintage maar ben ook dol op het recente spul.

Ik heb dit overgenomen van mij vader die een verzameling heeft waar je de rillingen (positief natuurlijk)van krijgt.
IK ben nu 2 jr actief aan het verzamelen en heb met schade en schande geleerd waar ik op moet letten en wat wel en niet te kopen.

Iedereen is dol op foto’s dus ik zal beginnen met mijn pride en joy,een horloge waar ik direct verliefd op werd aangekocht op de beurs in Houten,smaken verschillen gelukkig enorm maar ik vind dit persoonlijk een van de mooiste uurwerkjes en ben er elke dag dolgelukkig mee.

Baume et Mercier Capeland S chronograaf automaat


Mijn nieuwste aanwinsten heb ik gisteren nog aangekocht , een prachtige Longines Flagship 1940’s kaliber 30L ,helaas geen automaat en een Omega seamaster automaat 60’s maar die krijg ik niet geopend dus kal onbekend,deze heb ik aan mijn vader gegeven , ik zal foto’s plaatsen zodra de beschadigde glaasjes vervangen zijn.

Meteen een vraag,zoals te zien is de rand van mijn Capeland erg gekrast omdat ik hem dagelijks draag,kan ik dat gewoon laten polijsten??

Mvg GH

Welkom! De capeland was bijna mijn eerste serieuze horloge geworden, ik vind m erg mooi.

Welkom .
Ja ,kan gepolijst worden. Misschien eerst de diepere krassen uitschuren, hangt af van de graad van beschadiging.

Welkom,
Gr,
Lone Ryder

Welkom.
Maar pas op, dit forum is tijdrovend!

Welkom!

Eindelijk komt er weer eens een mooie Baume & Mercier langs.
Die zien we hier (te?) weinig op dit forum.

@sorcees> “zit je nou alweer op dat forum” krijg ik regelmatig als opmerking hier in huis…

Grt. Marco

Welkom ,mooie BM(tu)

Welkom en mooi horloge hoor.
Die zien we hier niet zo vaak.

Welkom en die BM is al prachtig maar ik wil hem
nog wel een keer zien na een fikse polijstbeurt.
Veel forumplezier gewenst.

Beste GekkeHuus,

Welkom op dit forum, sind deze week mag ik me ook een drager van een echt uurwerk noemen. Ik ben hier een jaar of 2 geleden eens gaan lezen en toen is voor mij de passie voor uurwerken ontstaan. Pas op voor een aantal virussen die hier ronddwalen. voor je het weet heb je net een collectie als je vader

Groetjes

Sven

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Van harte welkom hier:)-D

Mijn beste,

Van harte welkom op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien!!

Zo’n begeerlijke Baume et Mercier, is een stevige aftrap voor een fantastische horlogehobby.
Ik ben overigens benieuwt naar de Longines.
De Flagship serie is in mijn optiek een van de mooiste Longines.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom op het forum! :slight_smile: Erg mooi horloge, zou je daar nog wat foto’s van kunnen maken zonder flitser/lamp? Meestal heb ik niet zo veel met chronografen, maar dit horloge is echt super :slight_smile:

Moin Gekkehuus,

bijzonder fraaie capeland! Welkom, en zoals gezegt pas op voor forumverslaving!

Tabee

Welkom!

Welkom hier
Mooie klok!

Hans

Hallo,

Ja de Longines krijgt een nieuw glaasje, denk dat hij er dan weer prachtig uit zal zien,het is ook een niet veel voorkomend model ,een grote kast,want krijg hem niet gevonden op internet.Kan natuurlijk ook wat over mijn zoekcapaciteiten zeggen maar goed…

Zodra hij terug is zal ik hem posten evenals de Omega Seamaster,die heeft mijn vader open gekregen en er zit een cal 565 in ,ook die gaat naar de dokter voor een nieuw glaasje.

Wat betreft de foto’s ,ja ook dat meot ik even oefenen idd,krijg hem er ook neit mooi op als ik zou willen maar houdt je tegoed van mij…

tenslotte,bedankt voor jullie hartelijke welkom en voor de belangstelling en de reacties op mijn Baume, erg leuk om te lezen dat er veel mensen zijn die hem waarderen.

Welkom!!

Mooi horloge die Capeland, heb hem zelf ook een tijd gehad als daily beater! Ik kon helaas niet wennen aan de Wobble, dus toch weer verkocht.

Hieronder een foto uit de oude doos:

http://www.flickr.com/photos/bidle/5352151155/][img]http://farm6.static.flickr.com/5206/5352151155_477d313c24.jpg[/img

Bidle
http://www.flickr.com/photos/bidle/5352151155/]Baume & Mercier Capeland Chrono 02
by [url=http://www.flickr.com/people/bidle/[/url], on Flickr

Ben overigens ook erg benieuwd naar de Longines en de collectie van je vader. Wellicht dat je ons ook wat positieve rillingen kunt bezorgen met wat foto’s!! (tu)

hahaha ja dat gaat goedkomen,zal binnekort eens wat foto’s maken.

Ja het is en blijft een leuke model chrono ,ook op jou foto weer