Ruim 40 jaar heb ik gewerk als beroeps brandweerman in een grote hoofdstad van het land.Nu ruim 7jaar met pensioen .
En doe al 20 jaar horloges repareren als hobby .En ben nu aardig wijs geworden in deze materie.Waar deze hobby aardig uitgegroeid is ,met als gevolg een kaptaal aan horloge makers gereedschap en het verzamelen van antiek horlogemakers gereedschap.
Ik vind het leuk deel te mogen nemen aan dit forum.
Met vriendelijke groeten.
Welkom op dit horloge forum, brandwacht. Heb je ook horloges in de verzameling?
Zelf repareer ik geen horloges, 'k heb niet eens gereedschap:) maar hoe meer ervaring op dit forum, hoe leuker(tu)
Eerst gelukkig nieuwjaar 2009.
En ik vind het hastike leuk dat ik zoveel reacties heb gekregen.
En de vrijwilige brandweerman leuk een collega te ontmoeten ,in welke gemeente doe je dienst? Ik heb ongeveer 3 jaar bij de vrijwiligers schiebroek blus eenheid 215 gezeten ruim meer als 35 jaar bij de beroeps brandweer gezeten van Rotterdam.Maar nu 7 jaar met FLO,ik mis het nog wel de spanning en de maten.
Mijn verzameling antiek horloge gereedschap is leuk en ik kijk nog steeds op beursen voor aanvulling ,want er verdwijnt veel helaas.Ik zal het binnenkort via het internet laten zien met foto,s.Ook heb ik een verzameling verzamelhorloges.
In de loop van de tijd heb ik van veel mensen horloges gehad waarvan het uurwerk nog perfect was ,maar de kast slecht.Deze heb ik op caliber netjes in zakje geordend op caliber dat is makkelijk en grijp niet altijd mis omdat vaak de uurwerkonderdelen niet vaak meer te krijgen zijn.Gelukkig ga ik een fornituren zaak die mij altijd toch nog aan onderdelen kan helpen.
Groetjes de brandwacht