Hallo! & NA: Tissot Visodate Automatic (de oude versie)

Ik zal even netjes hallo zeggen :slight_smile:
Bij deze: Hallo allemaal!

Vorig jaar kreeg ik een juweliersbon van mijn werkgever, en ik dacht:
Laat ik weer eens een horloge gaan dragen!
(Jaren niet gedaan…)

En dat was een hele leuke zoektocht!
Een paar maanden geleden heb ik een Traska Venturer GMT gekocht (direct uit Florida), en daar ben ik erg blij mee.

Vandaag is de juweliersbon verzilverd in de vorm van een Tissot Visodate Automatic.
Voor nu ben ik even verzadigd met mijn 2 stuks. Al lijkt het me nog steeds wel heel erg leuk om ooit een ECHTE vintage te hebben, maar dat komt nog wel eens.

Leuk forum hier - ik lees de berichten met veel plezier!

David

42 likes

Welkom op het HF! Mooie horloges heb je gekocht. Deze Tissot heeft nog geen Powermatic 80 kaliber maar als ik me niet vergis tikt deze wel op 28800 bph toch?

1 like

Dank je!
Inderdaad - 28,800 bph en geen Powermatic 80 in deze Tissot.

Ik vond dit model mooier dan de nieuwe versie :slight_smile:

1 like

De Powermatic 80 is terug geschroefd naar 21600 bph om meer power reserve te hebben zo is mij ooit uitgelegd.
Ik heb liever 28800 bph, tikt net wat mooier en de secondewijzer maakt uiteraard kleinere stapjes. 40 uur reserve is voor mij genoeg.

1 like

Welkom. Veel plezier op het forum. Gefeliciteerd met je NA. Veel plezier ermee. Ook de Traska is mooi.

2 likes

Ja, dat had ik ook gelezen.
Mee eens - de 40 uur power-reserve is voor mij ook meer dan genoeg, en dan heb ik ook liever de hogere frequentie.

1 like

Welkom op het horlogeforum, je hebt 2 mooie horloges. De Traska heeft een mooie kleur.
Veel lees en kijkplezier op het forum!!:watch:

2 likes

Dank je!

1 like

Thanks!

1 like

Welkom hier

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Fraaie Tissot!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

@Tissot62 @Dubondieu Dank, dank!

1 like

Welkom. Die Visodate is prachtig. Vind ik elke keer als ik hem hier voorbij zie komen.
De Traska is trouwens ook mooi.

2 likes

Welkom bij de club David.

Mooi begin van je collectie. :+1:

2 likes

Welkom op HF David :grin:
Gefeliciteerd met je 2e NA

2 likes

@PetraO @Jesus @APMV
Dank voor het vriendelijke welkom!

2 likes

In dat geval raad ik je aan om iets in het “blauwe gedeelte” te zoeken dan koop je algemeen op een betrouwbaar adres.
Pas op met sites als Marktplaats, Vinted en Catawiki.

1 like

Dank voor het advies!
Ja, mee eens.

Maar zo ver is het nog niet :slight_smile:
Eerst nog een tijdje uitgebreid genieten van wat ik nu heb!

1 like

Van harte gefeliciteerd met de nieuwe horloges en natuurlijk van harte welkom David :+1:

IMG_1947

2 likes

Welkom David!:+1:
Twee mooie horloges :grin:

1 like